IBM Tivoli Provisioning Manager
6. 2. 2008 17:12 Rubrika: Tiskové zprávy
Nový software IBM pomáhá klientům automatizovat datová centra a realizovat výhody tzv. cloud computingu
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Společnost IBM (NYSE: IBM) oznámila nový software pro automatizaci datového centra, který pomůže klientům využívat tzv. cloud computing. Toto revoluční pojetí umožňuje podnikovým datovým centrům fungovat s účinností a škálovatelností internetu a vystačit s menšími zdroji.
Nová verze produktu IBM Tivoli Provisioning Manager (TPM) pomůže klientům odstranit manuální práci a automaticky přizpůsobovat prostředky IT měnícím se požadavkům. Jedná se o klíčový prvek verze cloud computingu od IBM, jež se nazývá Blue Cloud. Technologie vyvinuté v rámci této iniciativy umožňují klientům stavět rozsáhlá, distribuovaná a globálně přístupná datacentra.
Jako základna pro automatizaci datového centra hraje TPM důležitou roli v tom, že pomáhá oddělením IT řídit spotřebu energie přepínáním nevyužitých serverů do pohotovostního režimu. Šetří tak energii a v případě potřeby servery automaticky obnovuje do aktivního režimu.
TPM dynamicky rozděluje zdroje v závislosti na výkyvech pracovní zátěže, jež jsou v současném rychle se měnícím podnikovém prostředí běžné. Cloud computing řeší problém, kdy tyto výkyvy přetěžují některé zdroje IT, zatímco jiné systémy běží nevyužité.
TPM automatizuje vyhledávání, nasazování, konfiguraci a správu operačních systémů, oprav, middlewaru a aplikací ve fyzických i virtuálních serverech. Poradí si s virtualizačními technologiemi, úložnými prostředky SAN a NAS i se síťovými zařízeními, jako jsou směrovače, přepínače, firewally a vyvažovače zátěže (load balancery). Řešení TPM také umožňuje společnosti automatizovat procedury a procesy v datovém centru buď úpravou automatizačních balíčků, nebo vytvořením nových balíčků, jež odpovídají doporučeným postupům společnosti.
Automatickým prováděním změn v podniku snižuje TPM náklady na správu infrastrukturních zdrojů. Usnadňuje poskytování, údržbu a přidělování prostředků IT, přispívá k vyšší bezpečnosti a stabilitě systémů prostřednictvím řešení záležitostí shody softwaru s bezpečnostními zásadami. Zaměstnanci společnosti se tak mohou soustředit na problémy, jež se bezprostředně týkají podnikání firmy, a na inovace.
Některá nová vylepšení:
• Web Replay – Umožňuje odborníkům sdílet znalosti s ostatními. Pomocí funkce Web Replay může uživatel nahrát sérii klepnutí myší, zadávání dat a dalších procesů spojených s jakýmkoli složitějším úkolem. Nahraný scénář potom může spustit jakýkoli uživatel s patřičným přístupovým oprávněním. Operace, které vyžadují sérii interakcí na obrazovce, lze zhustit na jediné stisknutí tlačítka.
• Podpora oprav napříč platformami – TPM pomáhá zákazníkům automatizovat řadu kroků spojených se zajištěním shody s předpisy. Tento software například umožňuje jednotným způsobem spravovat opravy na operačních systémech Windows, Linux, Solaris a AIX.
• Integrace s produktem TADDM – TPM 5.1.1 přináší zdokonalenou integraci s produktem Tivoli Application Dependency Discovery Manager (TADDM). Ten poskytuje úplný přehled nad složitými vazbami mezi aplikacemi a automaticky vytváří a udržuje mapy aplikační infrastruktury.
• Dynamické doručování obsahu – Funkce TPM Dynamic Content Delivery zajišťuje efektivní doručování velkých datových celků, jako je video ve vysokém rozlišení, data CADu nebo online výukové materiály.
• Optimalizovaná instalace – Uživatelsky komfortní průvodce instalací pomůže zákazníkům nainstalovat celé řešení s minimálními zásahy ze strany uživatele a pomůže jim zprovoznit TPM za pár hodin.