Ericsson a CNN International - studie o mobilní TV
14. 2. 2008 09:39 Rubrika: Tiskové zprávy
Společnost Ericsson a CNN International zveřejnily výsledky mezinárodní studie o mobilní TV
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Podle studie provedené společností Ericsson a CNN International(největší mezinárodní zpravodajská společnost), využívání služeb mobilní TV bude zřejmě narůstat díky velké poptávce ze strany uživatelů, kteří ze všech možných aplikací chtějí mít ve svém mobilu právě tuto službu. Výsledek ukazuje, že více než 1/3 respondentů (34%) považuje tuto aplikaci za nejžádanější a téměř polovina dotázaných (44%) plánuje pořízení mobilní TV v průběhu příštích dvou let.
Mezi hlavní poznatky patří také zjištění, že posílání fotografií a video zpráv je velmi populární. Důvodem je zřejmě nižší cena a kvalitnější funkce.
Celých 57 procent respondentů využívá tuto technologii k odesílání a přijímání obrázků pravidelně každý měsíc. Tento trend je odrazem popularity CNN International hlavně díky informační službě iReport, která byla spuštěna v roce 2006. Během prvních dvanácti měsíců iReport nashromáždil kolem 50.000 přínosů, včetně video příspěvků a fotografií získaných mobilním telefonem ze 189 zemí z celého světa. Tato skutečnost umocňuje trend „občanského novinářství“ a poskytuje publiku lepší přístup ke zprávám..
Výsledky ukázaly, že téměř jeden ze čtyř (24%) současných uživatelů mobilní TV tuto službu využívá každý den a více než polovina (52%) z nich pouze jednou týdně. Nejsledovanějším žánrem jsou zprávy (77%), dále pak tradiční televizní vysílání (48%).
"Výsledky tohoto průzkumu zdůrazňují závazek CNN reagovat na neustále se měnící trendy, které mají vliv na způsob jakým naši posluchači zpracovávají obsah." reagoval Didier Mormesse, SVP CNN International Ad Sales Research (mezinárodní průzkum reklamního prodeje), divize Development & Audience Insight. Dále dodává "Máme radost ze značného nárůstu v oblasti mobilního odvětví během posledních několika let. Budeme i nadále investovat do vývoje nových služeb. Výzkum tohoto typu nám pomáhá porozumět přáním zákazníka, takže naše strategie vyhoví přesně jejich požadavkům. Můžeme jim tak poskytnut kvalitní zpravodajství ať jsou kdekoliv."
"Přestože je vývoj mobilní TV teprve na začátku, dá se předpokládat že se v průběhu několika dalších let stane hitem. Zájem uživatelů o tuto službu stále roste stejně jako nabídka nových možností. Mobilní televize tak představuje poměrně významnou obchodní příležitost v oblasti multimédií pro všechny kabelové a telekomunikační operátory.“ uvedl Jan W\xE4reby, senior viceprezident a ředitel divize Business Unit Multimedia společnosti Ericsson.
V roce 2007 uvedla CNN International's novou mobilní službu podporující zadávání nové reklamy. Služba CNN Mobile zajišťuje uživatelům stálý přístup k informacím a také přístup odkudkoliv na blogy obsahující příspěvky zahraničních zpravodajů.
CNN International v rámci uspokojení měnících se potřeb svých posluchačů sestavila v roce 2007 tým průzkumníků, která měla za úkol zjistit jak posluchači sledují program CNN přes internet, mobilní telefon a přes IPTV. CNN International's nedávno také zveřejnila výhody partnerství s předními web TV programovými portály a re-branding portálu CNN.com. V době kdy zadavatelé reklamy hledají inovativní podporu svých obchodních značek, CNN International nabízí informace o nových mediálních trendech na trhu a věrohodná fakta po celém světě.