S&T AG a OMV - kontrakt na údržbu IT
11. 3. 2008 15:13 Rubrika: Tiskové zprávy
na údržbu informační techniky
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Podporu a údržbu výpočetní techniky největšího středoevropského dodavatele ropných produktů a plynu bude zajišťovat systémový integrátor S&T. Zakázka se týká čtrnácti evropských zemí, v nichž OMV působí, včetně Česka.
Nadnárodní systémový integrátor S&T AG podepsal se společností OMV Global Solutions, která poskytuje IT služby pro OMV Group, několikasetmilionový kontrakt na dodávku řady IT služeb. S&T bude pro OMV zajišťovat podporu výpočetní infrastruktury a uživatelů ve čtrnácti evropských zemích, v nichž působí. Plnění zakázky začalo v lednu 2008. Tuzemská pobočka S&T CZ se bude na tomto významném kontraktu rovněž podílet.
„Budeme zajišťovat kompletní podporu uživatelů české pobočky OMV. Pro tyto účely jsme rozšířili současný ServiceDesk o speciální část, která bude vyhrazena pouze pro potřeby OMV,“ řekl generální ředitel S&T CZ Jiří Košťál. Jde o jednu z nejdůležitějších zakázek, jakou kdy nadnárodní skupina S&T uzavřela, pohybuje se v řádu stamilionů korun.
Snížení nákladů na informační technologie, zvýšení technologických standardů v rámci celé skupiny a uvolnění interních kapacit: to jsou hlavní důvody pro outsourcing podpory IT infrastruktury a uživatelů v celé skupině OMV. „Jsme potěšeni, že se nám podařilo nalézt partnera, který je schopen podporovat různé typy služeb v tolika lokalitách,“ řekl Christian Worlicek, manažer společnosti OMV Global Solutions Personal Systems a dodal: „Spolupráce s S&T zjednoduší řízení našich informačních technologií a pomůže optimalizovat strukturu nákladů. Zároveň si tím zajistíme, že napříč celou společností jsou používány nejnovější technologie.“
V nadnárodním měřítku kontrakt zahrnuje návrh, vývoj a dodávku všech potřebných IT řešení zahrnující hardware i software. Do budoucna se počítá i s dodávkou mnoha IT služeb včetně zajištění podpory uživatelů v jejich lokálních jazycích, implementace a údržby mezinárodních standardů, monitorování a nastavování bezpečnostních standardů, centralizace zdrojů, managementu změn a dále služby performance controlingu a controlingu nákladů.
Analytici společnosti Ovum odhadují, že globální trh v oblasti outsourcingu managed services – tedy pronájmu hardwarového a softwarového vybavení včetně služeb podpory uživatelů – dosáhne kolem roku 2009 objemu 778 miliard korun (31 miliard eur). Na Evropu z této částky připadne zhruba jedna čtvrtina.
Stále více firem si totiž uvědomuje, že díky outsourcingu nákladných a časově náročných IT operací se mohou více věnovat hlavnímu předmětu podnikání. Obchodní procesy ve firmě se tím optimalizují a v důsledku se i zvyšuje produktivita. Zatímco z outsourcingu nejvíce těží větší společnosti, stále častěji se využívání služeb managed services vyplatí i menším firmám.