HP - nejúspěšnějším prodejcem ve 2Q 2008
7. 8. 2008 21:47 Rubrika: Tiskové zprávy
HP ve 2. čtvrtletí ovládlo prodej počítačů
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Společnost Hewlett-Packard je ve druhém čtvrtletí 2008 nejúspěšnějším prodejcem počítačů v České republice. Každý pátý prodaný notebook nebo desktop nese logo HP. Vyplývá to ze studie přední světové analytické společnosti IDC.
Podle výsledků průzkumu prodalo HP ve druhém čtvrtletí letošního roku v ČR 29467 notebooků a 13543 stolních počítačů, což ho s celkovým výsledkem 43010 kusů a podílem na trhu 21.0 procent jasně řadí na první místo české tabulky prodejců výpočetní techniky. Prodej vzrostl meziročně o 9827 ks, tedy o rovná dvě procenta.
"Podařilo se nám potvrdit vývoj posledních čtvrtletí a upevnit si vedoucí pozici na trhu," komentuje výsledky studie IDC marketingový ředitel divize Osobních počítačů (PSG - Personal System Group), HP Česká republika Miloslav Doubrava. "Jsme potěšeni zjištěním, že více než každý pátý uživatel notebooku nebo desktopu v České republice vlastní značku HP."
Společnost Hewlett-Packard svůj náskok zvýšila zejména zásluhou téměř 65-procentního meziročního nárůstu prodeje přenosných počítačů. "Přičítáme to jak obecně se zvyšujícímu zájmu o mobilní řešení, tak i našemu neustále rostoucímu portfoliu produktů v tomto segmentu. Svou roli zcela jistě sehrála i řada specializovaných prodejních akcí, které umožnily uživatelům pořídit si notebook za nižší cenu, aniž by museli slevovat ze svých nároků na výkon a kvalitu," dodává P. Trešl.
Druhou a třetí příčku obsadily podle IDC společnosti Acer a Asus, a to shodně jak celkově, tak i v prodeji notebooků. Kategorii desktopů opanovaly po HP značky Dell a LYNX na druhém, resp. třetím místě.
IDC ve svých studiích zkoumá trhy IT, hodnotí postavení jednotlivých hráčů, posuzuje obecné ekonomické i společenské faktory a interpretuje obecné trendy. Na základě výsledků podrobných analýz poskytuje praktická doporučení pro investiční rozhodování, strategické plánování, obchodní strategie, volbu technologií a marketingové aktivity. Zaměstnává přes 900 analytiků ve více než 90 zemích světa a díky rozsáhlé síti poboček se může chlubit skutečnou, nikoli pouze zprostředkovanou znalostí místního prostředí.