Management World 2008 - služby HP

15. 8. 2008 16:07    Rubrika: Tiskové zprávy

HP nabízí nejucelenější portfolio systémů na podporu provozu v komunikačním průmyslu

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Na globální konferenci věnované technologiím řízení provozu, Management World 2008, představila společnost HP některé z více než 400 poskytovatelů komunikačních služeb, jež nasazují její řešení, aby zajistili vysokou kvalitu služeb poskytovaných majitelům mobilních telefonů i pevných linek. Zároveň s jejich pomocí snižují rovněž vlastní náklady a rizika.

Pomocí řešení HP Next Generation Operations Support System (NGOSS) pro automatizaci složitých procesů, jako jsou správy sítě a služeb, mohou provozovatelé efektivněji spravovat konvergované telekomunikační a IT služby.

Mezi společnosti, jež HP na konferenci představila jako své zákazníky, patří i přední švýcarský telekomunikační operátor Swisscom, který pomocí řešení HP NGOSS snižuje provozní náklady a zvyšuje kvalitu služeb. Dalším zákazníkem je společnost SFR, druhý největší mobilní operátor ve Francii s více než 19 milióny zákazníků, jež díky řešení HP NGOSS zjednodušila správu sítě i služeb a výrazně tak snížila své výdaje.

Společnost HP rovněž oznámila globální dohodu s jedním z největších čínských dodavatelů telekomunikačního vybavení, společností ZTE Corporation. Obě společnosti plánují – díky řešení NGOSS – společně pomáhat poskytovatelům služeb optimalizovat správu sítí a služeb.

„HP má ojedinělé postavení, kdy dokáže operátorům pomáhat snižovat celkové náklady na vlastnictví OSS a zkvalitnit uvádění nových služeb,“ řekl Keith Bergeron, ředitel řešení NGOSS Solutions v komunikačním a mediálním oddělení společnosti HP. „Žádná jiná společnost nemá tak ucelenou sadu řešení NGOSS, takový okruh partnerů ani odbornost, kterou operátoři potřebují k integraci celého životního cyklu služeb pokrývajícího nasazení, testování, plnění, záruky, billing a podpůrné systémy.“

Řešení HP NGOSS jsou založena na standardech definovaných fórem TeleManagement a doporučenými postupy ITIL, které stanovila organizace IT Service Management Forum.

Swisscom využívá HP NGOSS
HP v posledních letech pomohla společnosti Swisscom vybudovat silné prostředí OSS k zajištění kvalitních služeb pro 5,3 miliónů pevných linek včetně 1,6 miliónů širokopásmových přístupových linek. Koncem roku 2007 se Swisscom obrátil na HP znovu, a to s projektem optimalizace správy objednávek, což je proces zápisu nových zákazníků, jejich zařazení do plánu služeb a přípravy na aktivaci v síti. Swisscom vybral HP pro nasazení softwaru zpracování objednávek a jeho integraci se systémem plnění služeb.

Velcí zákazníci Swisscomu tak nyní mohou využívat rychlejší, přímočařejší cestu k novým službám a společnost samotná tak dosáhla rychlejšího generování tržeb s nižšími provozními náklady.

„Swisscom takříkajíc jednou ranou snížil své vlastní náklady a zároveň poskytl zákazníkům větší komfort,“ řekl Fréderic Ranger, šéf oddělení IT procesů a sítě ve společnosti Swisscom Switzerland. „Vybrali jsme HP, protože jeho lokální tým rozumí našim potřebám v oblasti OSS a byl nám schopen poskytnout vše, co jsme potřebovali – poradenství, vedení při definování architektury a integrační služby.“

Nové řešení správy objednávek doplňuje produkty HP NGOSS, které Swisscom nasadil již dříve v rámci podnikových systémů pro plnění a zajištění služeb i strukturu IT správy. Mezi tato řešení patří HP TeMIP, platforma správy poruch, HP Network Node Manager, HP Service Desk, HP Business Availability Center včetně aplikace Business Process Insight, HP Network Operations Manager a HP Network Automation Services.

SFR spolupracuje s HP na optimalizaci OSS
Vzhledem ke složité infrastruktuře svých center provozu sítě a služeb, která je složena z technologií různých dodavatelů, se společnost SFR musela při posuzování stavu sítě a úrovní služeb spoléhat na několik různých nástrojů pro správu.

Se softwarem HP NGOSS mohou pracovníci společnosti SFR rychle identifikovat problémy, analyzovat jejich závažnost, iniciovat následnou nápravu, ověřovat jejich řešení na úrovni sítě a služeb a v důsledku tak zajistit vysokou úroveň kvality služeb.

Například HP Service Quality Manager poskytuje jednotný pohled v reálném čase na stav všech služeb v síti SFR, což je mnohem efektivnější, než použití různých nástrojů.

Společnosti HP a ZTE podepsaly dohodu o řešení OSS
Pro správu sítí ZTE a sítí třetích stran plánují HP a ZTE dodávat ucelená řešení NGOSS, která budou využívat poradenské a integrační služby i software od obou těchto společností.

V souvislosti s tím získala platforma ZTE NetNumen™ M31, spravující mobilní sítě ZTE, certifikát pro HP TeMIP. Z důvodu dalšího testování a integrace mezi produkty pro správu sítí ZTE a portfoliem HP OSS společnosti založily také společnou testovací laboratoř pro řešení OSS.

Další informace o portfoliu HP NGOSS jsou k dispozici na webu www.hp.com/go/ngoss.

Tiskové zprávy

Diskuse