Internet do televize společně přinese Intel a Yahoo
20. 8. 2008 21:34 Rubrika: Tiskové zprávy
INTEL® A YAHOO!® přinášejí do televize internet
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Televizní vysílání bude díky internetu mnohem zajímavější. Takzvané televizní miniaplikace - TV Widgets – se stanou zajímavým doplňkem při sledování televize.
Divák jejich prostřednictvím může přímo na televizní obrazovce sledovat internetová videa, vývoj kurzu akcií, sportovní výkony oblíbených týmů, komunikovat s přáteli nebo sledovat aktuální zpravodajství.
INTEL DEVELOPER FORUM, SAN FRANCISCO, 20. srpna 2008 – Společnosti Intel Corporation a Yahoo! Inc. dnes představily plány pro takzvaný „Widget Channel“. Ten představuje aplikační rámec optimalizovaný pro digitální televizní vysílání a spotřební elektroniku, které využívají architekturu Intel. Widget Channel spotřebitelům umožní při sledování oblíbených televizních programů využívat internetové aplikace navržené přímo pro televizi.
Widget Channel poběží na platformě Yahoo! Widget Engine. Tato aplikační platforma páté generace dovoluje divákovi interaktivně pracovat s širokou nabídkou tzv. „widgetů“ neboli drobných internetových miniaplikací. Ty jsou navrženy jako doplněk, který rozšiřuje možnosti tradičního sledování televize. Miniaplikace divákovi zajistí na televizní obrazovce obsah, na který je zvyklý z internetu.
Vývojářům umožní Widget Channel psát další televizní miniaplikace v jazycích JAVASCRIPT®, XML* a HTML*. Díky technologii Adobe Flash® bude moci televize a další spotřební elektronika těžit z výkonu a kompatibility dosud dostupné jen miniaplikacím pro osobní počítače. Vedle podpory platformy Widget Engine nabídne Yahoo! spotřebitelům také vlastní televizní miniaplikace, založené na internetových službách Yahoo!. Tyto aplikace patří ve své kategorii mezi špičku.
Prostřednictvím televizních miniaplikací bude moci televizní divák využívat řadu nových služeb - prohlížet videa z internetu, sledovat vývoje kurzu akcií či výkon oblíbených sportovních týmů, komunikovat s přáteli nebo sledovat zpravodajství. Obvyklé sledování televizních programů se tak rozšíří o nový obsah a služby a navíc bude možné oblíbené pořady sdílet s přáteli či rodinou.
Televizní miniaplikace lze plně personalizovat. Jsou totiž založeny na oblíbených internetových službách, jako je finanční zpravodajství Yahoo! Finance, sportovní zprávy Yahoo! Sports, online půjčovna filmů Blockbuster® nebo aukční server eBay®, které si diváci přizpůsobují tak, aby je co nejlépe využili ve svém každodenním životě.
„Televize od základu změní způsob, jakým o internetu hovoříme, jak si jej představujeme a jak jej používáme,“ řekl Eric Kim, senior viceprezident společnosti Intel a generální ředitel její divize Digital Home Group. „Nepůjde už jen o pouhé pasivní sledování, tedy pokud si to divák nebude přát. Společnosti Intel a Yahoo! představují nové prostředí, ve kterém televize a internet maximálně spolupracují a jsou plně interaktivní. Ze spolupráce vzešla výjimečná aplikační platforma umožňující všem zúčastněným spolupracovat, hledat cesty k dalším inovacím a zároveň se odlišit. Věříme, že toto úsilí se stane jednou z mnoha pozoruhodných nových cest, jak integrovat internet do prostředí televize. Naše práce ukazuje potenciál toho, nač se spotřebitelé mohou těšit do budoucna.“
„V oblasti počítačů a mobilních zařízení představuje značka Yahoo! špičkový odrazový můstek pro miliony spotřebitelů na celém světě,“ uvedl Marco Boerries, výkonný viceprezident divize Connected Life společnosti Yahoo!. „Cílem společnosti Yahoo! je rozšířit tuto vedoucí pozici i do rozvíjející se oblasti televize připojené k internetu, kterou označujeme jako Cinematic Internet™. Prostřednictvím partnerství s předními hráči, jako je Intel, plánujeme propojit výhody internetu, mezi které patří otevřená možnost uživatelského výběru, spolupráce v komunitách či personalizace, s výkonem a rozsahem dostupným prostřednictvím architektury Intel. Chceme proměnit tradiční televizi v něco většího, lepšího a mnohem poutavějšího než kdy dříve. Tím, že pro službu Widget Channel využíváme oblíbenou platformu Yahoo! Widget Engine, chceme všem vývojářům a vydavatelům obsahu internetu poskytnout příležitost vytvářet nové služby pro miliony televizních diváků po celém světě. Společnost Yahoo! plánuje podpořit vznik „ekosystému“ Cinematic Internet™, ze kterého budou těžit spotřebitelé, výrobci zařízení, zadavatelé reklamy i vydavatelé.“
Společnosti Intel a Yahoo! spolupracují s řadou špičkových firem, jež plánují vyvíjet a využívat televizní miniaplikace. Patří k nim mimo jiné společnosti ABC/Disney*, Blockbuster*, CBS Interactive*, CinemaNow*, Cinequest*, Disney-ABC Television Group*, eBay*, GE*, Group M*, Joost*, MTV*, Samsung Electronics Co., Ltd.*, Schematic*, Showtime*, Toshiba* nebo Twitter*. Tyto a další společnosti a jednotlivci budou moci díky platformě Widget Channel hledat inovace, odlišovat se a využívat televizní miniaplikace v mnoha televizních přístrojích a podobných zařízeních spotřební elektroniky. Další informace o platformách Widget Channel a Yahoo!