Plazmové panely Panasonic

25. 8. 2008 22:18    Rubrika: Tiskové zprávy

Na trhu mají dominantní podíl 25 procent*

Plazmové panely Panasonic

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění


Plazmový panel Panasonic o úhlopříčce 103 palce je v současné době největším komerčně dostupným profesionálním panelem. Není proto divu, že právě tomuto modelu se podařilo dosáhnout rekordních výsledků v prodejnosti, a to jak v Evropě, tak po celém světě. Tento produkt se ukazuje jako ideální řešení do nákupních center i veřejných prostranství, kde může sloužit ke komunikaci aktuálních informací. Široké uplatnění najde i při významných společenských a sportovních událostech, ovšem stejně tak dobře jej lze použít ve skutečně špičkovém nastavení domácího kina.

Panasonic nabízí modely plazmových panelů v rozměrovém rozpětí od 42 do 103 palců. To je vůbec nejširší nabídka v oblasti panelů a každý ze zákazníků si jistě vybere ten model, který mu bude vyhovovat nejlépe.

Panasonic upevnil své postavení leadera v odvětví **
Data zveřejněná za první čtvrtletí roku 2008 (leden – březen) jasně ukazují, že vedoucí postavení společnosti Panasonic v oblasti panelů pro profesionální využití zůstalo neotřeseno. V segmentu plochých panelů s úhlopříčkou větší než 40 palců (plazmových i LCD) disponuje Panasonic tržním podílem 25 procent (nejbližší konkurent má jen 16%), a v segmentu profesionálních plazmových panelů drží Panasonic dokonce 48% (nejbližší konkurent má jen 15%). Z uvedených údajů je vidět, jaký odstup má Panasonic od konkurence.

Nejlepší technologie pro profesionální aplikace
Plazmová technologie je široce považována za nejlepší způsob zobrazení obrazu hned v několika klíčových oblastech. Nicméně nejvýraznější rozdíl ve výkonu lze vidět právě na velkých panelech, kde plazma své konkurenty dokonale zastiňuje.
Plazmová technologie byla vyvinuta právě se zřetelem k zobrazování pohyblivého obrazu, zatímco technologie tekutých krystalů aneb LCD byla původně vytvořena pro malé displeje, jako jsou například displeje digitálních hodinek, později pak statické aplikace v IT odvětví. Teprve nedávno byla technologie LCD uzpůsobena pro zobrazování obrazu a její omezení jsou stále poměrně patrná, což ostatně potvrdil i nedávný výzkum mezi veřejností (Synovate 2006). Lze říci, že systém zpracování obrazu v našich plazmových panelech dosahuje obecně lepších výsledků v klíčových oblastech, jako jsou: zobrazení barev, rozostření při pohybu, ostrost obrazu, hloubka černé. Díky tomu mohou panely nabídnout dokonalou Full HD kvalitu i na 103palcových modelech – to je něco, čemu se LCD nemůže ani přiblížit.

Ekologičtější výrobky: výrobky budoucnosti
Panasonic zkoumá nové oblasti technologie plochých panelů. Společnost usiluje o další zvýšení laťky kvality, ovšem zároveň usiluje o čím dál větší šetrnost výrobků k životnímu prostředí. Konkrétně v technologii plazmových panelů se společnost Panasonic stala vůbec prvním výrobcem, který ze svých produktů odstranil olovo a na rozdíl od konkurenčních technologií plazmové panely Panasonic neobsahují ani rtuť.

Technologie plazmového panelu dokáže nabídnout nejen špičkový výkon, ale též dostatečně dlouhou životnost (až 100 000 hodin provozu). Také se neustále vyvíjí a díky novinkám představeným na letošním ISE v Amsterodamu (tenčí displeje s dvojnásobným jasem, větší modely až o úhlopříčce 150 palců) neustále postupuje vpřed. Nové, větší panely budou uživatelům k dispozici od května 2009.

Obří plazmové displeje ve světě a u nás
Největší španělská komunikační skupina MediaPro si ve svém barcelonském ústředí nainstalovala tři 103palcové modely plazmového panelu Panasonic. Podobných šest panelů je instalováno na hlavní pařížské třídě Champs Elysee v těch nejprestižnějších obchodech.

U nás jej můžeme již déle než rok vidět jako součást nového studia České televize. Působivý obraz na plazmovém panelu s úhlopříčkou 261 cm mohou sledovat diváci každý všední den v pořadu ČT Dobré ráno. Plazmový panel slouží nejen jako klíčový grafický prvek celého studia, ale hlavně jako komunikační kanál pro moderátory pořadu, kteří jej využívají ke zprostředkování jednotlivých příspěvků a přímých vstupů.

Je jasné, že trend zvětšování plazmových panelů bude i nadále posilovat, a že největší plazma světa bude stát v jeho čele.

Poznámky:
*, ** (DTC Worldwide results Q4 Jan-Mar 08, EMEA Flat Panel >40”)

Tiskové zprávy

Diskuse