FSC - na cestě za ekologičtější IT
22. 9. 2008 12:25 Rubrika: Tiskové zprávy
Společnost Fujitsu Siemens Computers navázala spolupráci s dopravní společností DB Schenker a stane se prvním dodavatelem IT na světě, který bude dopravovat IT produkty po 10 000 km dlouhém transeuroasijském železničním spojení z Číny přímo do Německa. Tato železniční linka, na které bude dnes zahájen provoz, představuje dokonalou kombinaci rychlé přepravy a ohledu k životnímu prostředí: železnice je o třetinu rychlejší než lodní doprava a zároveň vytváří méně než 5 % množství CO2, které by vzniklo při přepravě letadlem.
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Fujitsu Siemens Computers je prvním dodavatelem IT na světě, který u některých zakázek citlivých na dodací lhůty přejde z letecké dopravy na železniční. Zvýší tak svoji flexibilitu a zároveň dosáhne cíle neustále snižovat emise CO2 napříč všemi fázemi životního cyklu IT produktů – včetně dopravy.
Tuto průkopnickou železniční trať, která křižuje sedm časových zón a šest států, koordinuje německá společnost DB Schenker, transportní a logistická divize Deutsche Bahn (Německé dráhy), ve spolupráci s provozovateli železnic v Rusku, Číně, Mongolsku, Polsku a Bělorusku. První náklad obsahující zásilku monitorů a skříní pro barebone systémy Fujitsu Siemens Computers vyrazí z Čhangthangu vzdáleného přibližně 700 km severně od Hongkongu a poté zamíří do německého Hamburku.
Během své sedmnáctidenní pouti překročí první čínsko-německý kontejnerový expres naložený výhradně produkty Fujitsu Siemens Computers, jež budou zapečetěny v kontejnerech s kontrolovanou teplotou, nejprve hranice s Mongolskem u Zamyn Uud a bude pokračovat přes poušť Gobi až do Ruska, kde se poblíž Irkutsku napojí na Transsibiřskou magistrálu a projede přes Novosibirsk, Omsk a Jekatěrinburg do Moskvy. Odsud vlak pojede přes Smolensk, zamíří do Běloruska, kde mine hlavní město Minsk a bude pokračovat k hranicím s Polskem. Během posledního úseku své cesty vlak projede napříč Polskem, překročí německou hranici poblíž Berlína a dorazí do cíle v Hamburku.
Po příjezdu bude všech padesát kontejnerů s IT nákladem rozděleno a odesláno do dvou lokalit – monitory do evropského distribučního centra FSC ve Wormsu a sestavené barebone systémy do továrny v Augsburgu, kde Fujitsu Siemens Computers vyrábí počítače a servery. Přibližně 60 % výroby společnosti Fujitsu Siemens Computers je realizováno v Německu.
Heribert G\xF6ggerle, první viceprezident divize Supply Operations společnosti Fujitsu Siemens Computers, uvedl: „Doprava IT produktů po železnici je o třetinu rychlejší než doprava lodí, náklady jsou přitom v porovnání s leteckou dopravou čtvrtinové. Těžíme ze schopnosti dopravit část dokončených produktů na trh rychleji, aniž bychom byli nuceni navyšovat ceny o příplatky za expresní leteckou dopravu. Z železniční dopravy plynou jasné výhody pro životní prostředí, aniž by volba ekologického řešení přinesla zvýšené náklady – jde zkrátka o to nejlepší řešení v mnoha ohledech.“
„Společnost Fujitsu Siemens Computers s námi jako první uzavřela smlouvu na zajištění zvláštního vlaku na celou cestu z Číny do Německa. Tuto službu chceme dále rozšířit, protože nabídne mnoha našim zákazníkům perspektivní možnost dopravy zboží vedle dopravy letecké a lodní,“ řekl Hartmut Albers, ředitel divize Trans Eurasia Logistics společnosti DB Schenker. „Tento vlak zároveň představuje počátek pravidelné služby poskytované společností Deutsche Bahn na nejdůležitější obchodní trase. Ke konci letošního roku plánujeme spuštění Transeuroasijského expresu, týdenního spoje mezi Čínou a Německem.”
Pohyb vlaku můžete sledovat od startu až do cíle – s pravidelnými aktualizacemi a informacemi o trase včetně mnoha zajímavých doplňujících informací – na následujícím internetovém blogu: www.transeurasiablog.com