Ericsson - Češi jsou připraveni na mobilní širokopásmový přístup
30. 9. 2008 18:25 Rubrika: Tiskové zprávy
Ericsson: Češi jsou připraveni na mobilní širokopásmový přístup
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Ericsson spol. s r.o. zveřejnil výsledky výzkumu českého telekomunikačního trhu. Údaje byly zveřejněny na tiskové konferenci v úterý 30. září. Výzkum provedl Ericsson Consumer Lab.
Podle výzkumu Ericssonu jsou čeští zákazníci připraveni na nové služby a mobilní širokopásmový přístup. Na trhu je velký podíl tzv. Early Adopters* (45%), kteří si chtějí vyzkoušet nové služby. Tito lidé navíc ovlivňují další zákazníky, kteří je pak svým chováním následují. Mezi hlavní aplikace, o něž je zájem, patří: networking (rodina a přátelé), navigační služby (GPS), malé platby apod. Přibližně 40% respondentů je připraveno zaplatit za nové služby 100 Kč. Při přijímání nových aplikací existují na trhu i zřejmé překážky. Mnozí zákazníci mají problém s akceptováním cenových balíčků.
Potřebují rovněž více informací a obvykle mají těžkosti s nastavením služeb.
Čeští zákazníci používají svůj mobil (32 minuty denně) třikrát častěji než pevnou linku (11 minut denně). 43% z těch, co nemají žádnou pevnou linku, uvedlo, že mobil je pohodlnější. 42% však říká, že ceny a balíčky služeb je odrazují od používání pevné linky. Podle všeobecného mínění jsou pevné linky až třikrát dražší než mobily. Češi zároveň enormně využívají textové zprávy.
91% je používá alespoň jednou týdně.
51% Čechů má doma přístup k internetu. Rychlost připojení začíná být velmi důležitá v boji o zákazníky (37% má vysokorychlostní připojení). 29% uživatelů ovšem neví, jak rychlý internet mají. Čeští uživatelé internetu většinou vyhledávají (66% denně) a používají svůj e-mail (60% denně). Co je však velmi odlišuje od uživatelů v jiných zemích, je využívání IP telefonie.
28% z nich tak činí alespoň jednou týdně (světový průměr je 10%).
Výzkum byl proveden v období březen až duben 2008. Uskutečnilo se 1500 osobních interview (face-to-face) mezi lidmi ve věku 15-69 let. Výzkum představuje vzorek 7,6 milionu Čechů.
Ericsson Consumer Lab je součástí Ericssonu. Existuje od roku 1995. Každý rok provádí výzkum uživatelů telekomunikačního trhu ve více než 10 zemích světa. Díky tomu Ericsson získává zásadní podporu pro vývoj, marketing a posilování značky. Ericsson zároveň touto cestou poskytuje podporu svým zákazníkům při lepším porozumění trhu.
* skupina lidí, kteří si nový produkt pořizují jako první