Český Google 2 roky v ČR
1. 10. 2008 12:57 Rubrika: Tiskové zprávy
Český vyhledávač Google po dvou letech upevnil svou pozici na českém trhu
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
1. října si česká pobočka Googlu připomíná dva roky na českém trhu. Oslaví nejen trojnásobný růst podílu ve vyhledávání a jednu z nejdynamičtějších lokalizací produktů na celém světě, ale také partnerství s klíčovými hráči na domácím trhu, silný lokální tým a intenzivní globální podporu.
Když v roce 2006 společnost Google otevírala pražskou pobočku, měl Google v Česku podle statistik podíl na vyhledávání kolem 9 %. Po dvou letech vyhledává s Googlem třetina českého trhu, tedy více než trojnásobný nárůst (Navrcholu.cz, 30,16 %, červen 2008).
Během dvou let Google uvedl na český trh 24 služeb v češtině, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google či Překladač Google. Český Google patří počtem spuštěných služeb v lokálním jazyce k nejdynamičtějším na světě. Některé služby byly dokonce spuštěny v češtině v den globálního uvedení trh, jak tomu bylo například u Google Sky nebo u prohlížeče Google Chrome. Lokální pobočka zaujala i komunitu vývojářů: vznikla komunita GUG.cz, unikátní česká aktivita vývojářů a uživatelů produktů Google.
„Před dvěma lety byl náš cíl jasný: vybudovat nejkvalitnější vyhledávač na trhu a českým uživatelům nabídnout širokou platformu online služeb v českém jazyce a zdarma. Výsledky, jichž jsme dosáhli, potvrzují, že jsme vsadili na správnou kartu," říká Taťána le Moigne, ředitelka české pobočky a zároveň její první zaměstnanec. A dodává: „Čeká nás však ještě spousta práce, a to jak na straně internetových služeb a jejich inovací, lokalizace nebo propojení s mobilními technologiemi, tak i na poli reklamních produktů AdWords a AdSense.“
Za dva roky česká pobočka uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, neziskový sektor atd.). V poslední době k partnerům přibyly i zpravodajské portály Ceskenoviny.cz, Financninoviny.cz a Sportovninoviny.cz a nejnovějším partnerstvím je pak sociální síť Libimseti.cz, která svým uživatelům nabízí vyhledávání Google.
O český trh pečuje tým desítek Čechů v Praze, Krakově, Dublinu, Curychu i v centrále v Kalifornii (Mountain View). Prahu i Brno navštívila na poslední dva roky řada významných zástupců Googlu jako například „otec Internetu“ Vint Cerf . V říjnu Prahu navštíví Mohammad Gawdat, ředitel EMEA pro rozvojové trhy, který vystoupí na Foru 2000 (12.-14.10.). 24. října pak Praha hostí svátek všech vývojářů, Google Developer Day.
Česká pobočka v číslech:
• 24 lokalizovaných produktů za 2 roky (průměrně tedy 1 produkt za měsíc)
• 30% podíl na trhu z 9 % v roce 2006 (Toplist, Navrcholu)
• 8 zaměstnanců v české pobočce
• silný tým v Krakově, Dublinu, Curychu a Kalifornii
• Desítky klíčových partnerů na českém trhu v oblasti vyhledávání, dodávání obsahu nebo marketingové spolupráce. (nová partnerství: Libimseti.cz, ceskenoviny.cz, financninoviny.cz, sportovninoviny.cz)