Nokia Life Tools

5. 11. 2008 11:17    Rubrika: Tiskové zprávy

Informovat, zapojit, nabídnout možnosti – heslo služby Nokia Life Tools, s níž Nokia přichází na rozvojové trhy

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Mobilní telefony budou přinášet aktuální a důležité informace do menších měst a venkovských oblastí

Společnost Nokia dnes oznámila svůj úmysl uvést na trh Nokia Life Tools, sadu nových služeb přinášejících informace z oblasti zemědělství a vzdělávání, jež jsou určeny zákazníkům na venkově. Služba Nokia Life Tools, která je přímo zaměřena na rozvojové trhy, přispívá k překonání informačních bariér a poskytuje služby mobilním uživatelům příští generace. Podle plánů společnosti Nokia by v Indii měla tato služba zahájit provoz v první polovině roku 2009 a bude dodávána především s mobilními telefony Nokia 2323 Classic a Nokia 2330 Classic. V druhé polovině roku 2009 se počítá s rozšířením této služby i na vybrané země Asie a Afriky.

„Cílem služby Nokia Life Tools je zaplnit informační mezery v oblasti zemědělství a vzdělávání a přispět k tomu, aby místní obyvatelé měli k dispozici informační nástroje, s jejichž pomocí se mohou fundovaně rozhodovat v každodenním životě,“ řekl Jawahar Kanjilal, který u společnosti Nokia zastává funkci celosvětového vedoucího služeb na rozvojových trzích. „Vývoj služby Nokia Life Tools byl motivován cílem překonat rozdíly v informačních technologiích na rozvojových trzích.“

„Nokia je globální inovátor, který má stabilní pozici na místních trzích. V Indii je v zemědělství zaměstnáno více než 60 % pracovních sil. Aby tento hospodářský sektor dosáhl 3% růstu, potřebuje čerstvé vstupy prostřednictvím technologie,“ řekl Shiv Shivakumar, vicepresident indické pobočky Nokia. „Vzdělání a znalost angličtiny je navíc pro celou řadu mladých lidí z menších měst a vesnic významnou pomocí při uplatnění na pracovním trhu. A tyto příležitosti chce společnost Nokia indickému obyvatelstvu přiblížit prostřednictvím služeb v oblasti zemědělství a vzdělávání.“

Ještě do konce roku 2008 chce společnost Nokia v Indii nastartovat pilotní fázi této služby, zatím
v omezeném měřítku. V rámci pilotní fáze Nokia spolupracuje s poskytovatelem obsahových služeb Reuters Market Light (RML). Zemědělci budou dostávat přesné a pravidelné informace nejen
o počasí, cenách a dostupnosti osiva, hnojiv, pesticidů, ale i o aktuálních tržních cenách zemědělských produktů. Tyto informace budou přizpůsobeny lokalitě a pěstovaným plodinám a budou rozesílány zemědělcům přímo na jejich mobilní telefony Nokia. Díky tomu, že zemědělci obdrží nejnovější informace přímo na mobilní telefon, zbaví se nejistoty a při pěstování a odbytu svých plodin mohou postupovat na základě přesných informací.

„Technologie mění nejenom ekonomický přínos zemědělců, jejich rodin a okolních komunit ekonomice jako celku, ale je významným ekonomickým přínosem pro ně samé. Služba Reuters Market Light již prokázala hodnotu, kterou mají přizpůsobené a lokalizované informace pro zemědělskou komunitu, protože s pomocí RML dosáhlo již tisíce zemědělců značného zvýšení zisků,“ řekl Amit Mehra, ředitel služby Reuters Market Light. „Doufáme, že ve spolupráci se společností Nokia se počet zemědělců, kteří dostanou možnost dosáhnout na základě informovaného rozhodování vyšší produktivity a výnosů, ještě zvýší.“

Cílem vzdělávací služby Nokia Life Tools je poskytnout studentům možnost zlepšit se v angličtině na místní, státní i mezinárodní úrovni. Jazykové lekce, kvízy s anglickými slovíčky a frázemi a všeobecné znalosti byly koncipovány – v pilotní fázi ve spolupráci se společností – tak, aby se studentům rozšířily možnosti na trhu práce. V budoucnosti bude vzdělávací služba přinášet informace o vyšším vzdělání a dále poradenství v oblasti kariérního růstu, přípravy na zkoušky, kvízy a přístup k výsledkům zkoušek.

Kromě obsahu od společnosti OnMobile bude služba Nokia Life Tools během pilotní fáze obohacena i o zábavné prvky, např. astrologické služby a možnost stahování vyzváněcích tónů.

„Služba Nokia Life Tools byla vyvinuta ve spolupráci s cílovými uživateli a firmami pracujícími
v oboru. Podmínkou úspěchu této iniciativy je maximální splnění potřeb spotřebitelů, které bude zjišťováno na základě pravidelného dotazování. Ještě významnější skutečností je, že bude vyžadovat spolupráci mezi společností Nokia, našimi partnery z řad operátorů, průmyslových firem a poskytovatelů informací v sektorech zemědělství a vzdělávání, protože naším cílem je kontaktovat další miliardu uživatelů mobilních telefonů, z nichž se celá řada bude rekrutovat právě z těchto rozvojových oblastí,“ dodal Kanjilal.

Služba Nokia Life Tools používá graficky bohaté uživatelské rozhraní, které je založeno na ikonách, a dodává se s tabulkami, v nichž se mohou informace zobrazovat ve dvou jazycích zároveň. Kromě tohoto bohatého rozhraní je zajištěno, že nejdůležitější informace budou rozesílány prostřednictvím SMS a tato služba bude funkční v celé oblasti mobilních sítí, a to bez nutnosti dalšího nastavení nebo potřeby pokrytí GPRS.

Prvním GSM operátorem v Indii, který na službě Nokia Life Tools spolupracuje, je společnost Idea Cellular Limited. Pradeep Shrivastava, který u společnosti Idea Cellular Ltd zastává funkci vedoucího marketingu, říká: „Společnost Idea, která je součástí koncernu Aditya Birla, učinila významný pokrok na venkovských trzích a velmi se angažovala v oblasti telefonie na venkově. Jsme rádi, že můžeme se společností Nokia spolupracovat na této nové službě, která ve spojení
s mobilními telefony Nokia obohatí život spotřebitelů na indickém venkově.“

Pro cílové skupiny spotřebitelů bude služba Nokia Life Tools k dispozici v místních jazycích. V rámci pilotní fáze bude tato služba dodávána s telefony Nokia 2600 Classic a Nokia 1680 v maráthštině, hindštině a angličtině.

Tiskové zprávy

Diskuse