T-Mobile Insight Out - My a Vánoce
15. 12. 2008 20:09 Rubrika: Tiskové zprávy
- Zákazníci T-Mobile si přejí častěji než ostatní mobil, anebo sexy spodní prádlo
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Nový výzkum T-Mobile Insight Out realizovaný společností TNS AISA se ve svém prvním „kole“ zaměřil na vztah lidí k Vánocům. Otázky se týkaly nejen zvyklostí spojených s těmito svátky, ale i toho, jaké dárky si lidé přejí či dostávají. Další dvě části se věnovaly formám blahopřání a roli mobilního telefonu a nabídek mobilních operátorů.
Těšíme se (skoro) všichni a dodržujeme tradice
Na vánoční svátky se netěší jen každý desátý z nás. Přestože celá třetina respondentů uvádí, že nemá ráda předvánoční šílenství v obchodech, tak plným 57 % z nás se líbí předvánoční nabídka v obchodech.
Naprostá většina (97 %) dodržuje některý z vánočních zvyků – průměrně kolem pěti. Nejčastější tradicí je samozřejmě zdobení stromečku (94 %); na druhém místě se umístily adventní věnce – ty má 70 % z nás. Mnoho rodin dodržuje také obyčej, že od štědrovečerního stolu může vstát pouze hospodyně. Nejméně frekventovaným je pak lití olova, jehož se drží pouhé 1 % tradicionalistů.
Dárky – praktické, ale i šílené
K Vánocům neodmyslitelně patří dárky. Ty většinou (z 61 %) nakupujeme několik týdnů předem, ale celých 20 % opozdilců je shání na poslední chvíli před Štědrým dnem. Existuje ale plných 19 % těch, co mají nakoupeno již několik měsíců předem.
Češi nechtějí být nepříjemně překvapeni, a tak se většina z nich (62 %) předem s rodinou dohodne, co si navzájem koupí. I přesto však lidé deklarují, že jsou z valné většiny s dárky „spíše spokojeni“, což naznačuje určitý prostor pro zlepšení.
To, že se při výběru dárků nechává ovlivnit reklamou, přiznává každý pátý respondent (22 %). Nejvíce to platí pro mladé lidi 16 – 25 let.
Nejčastěji dostáváme kosmetiku, oblečení, knihy a hotovost. Zákazníci T-Mobile mají pod stromečkem častěji mobilní telefony, zákazníci O2 spodní prádlo a uživatelé Vodafone pak knihy, případně láhev dobrého alkoholu.
Od Ježíška bychom nejraději viděli PC nebo notebook, mobilní telefon či nějaký vlastnoručně vyrobený dárek. Češi jsou pragmatiky, o čemž svědčí fakt, že největší radost udělá hned po počítači (29 %) hotovost (23 %). Zákazníkům T-Mobile by více než ostatním udělal radost mobil nebo sexy spodní prádlo, zákazníci červeného operátora by zase více uvítali knihy či oblečení.
Mezi nejšílenějšími/nejzajímavějšími dárky, které respondenti kdy dostali, se objevil například laboratorní potkan, bourací kladivo, či dcera zabalená do balicího papíru.
Mobilní telefon jako dárek? Jistě!
Mobilní telefon si přeje takřka každý druhý. Více si jej přejí uživatelé T-Mobile a mladší lidé (69 %). Polovina respondentů někdy sama dala mobil jako dárek pod stromeček.
Vánoční reklamy operátorů sleduje 37 % lidí, nejvíce pak mladí 16 – 25 (47 %). A plným 62 % se vánoční reklamy líbí. Zákazníci preferují reklamy „svého“ operátora.
Jednoznačně nejvíce preferovanou vánoční nabídkou od operátora je dlouhodobé výhodné volání a SMS – to si přeje 60 % oslovených. Na druhém místě je s velkým odstupem zvýhodněný mobilní telefon (15 %) a krátkodobý bonus v podobě volných minut (12 %).