Rok 2008 ve znamení digitálních produktů
7. 1. 2009 08:50 Rubrika: Tiskové zprávy
Rok 2008 ve znamení digitálních produktů
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Společnost Expert Elektro, člen úspěšné mezinárodní sítě prodejen elektrospotřebičů, zakončila rok 2008 velmi úspěšně. Svůj obrat zvýšila do Vánoc oproti roku 2007 o 5,7 % na 1,66 miliardy korun. Největším prodejním hitem se staly přístroje související s příjmem digitálního vysílání. Trvale roste také zájem zákazníků o digitální produkty, především o satelitní navigační přístroje, notebooky či LCD a plazmové televizory.
„Zájem zákazníků o nové technologie v oblasti spotřební elektroniky trvá. Důkazem je nejen stále vzrůstající úspěch LCD a plazmových televizorů, ale také zvyšující se poptávka po nástupci současných DVD přístrojů – Blu-ray přehrávačích, které se na českém trhu prodávají teprve krátce. Největší popularitě se pak letos u zákazníků těšilo vše, co je spojené s digitálním příjmem televizního signálu, především set-top-boxy a satelitní sety,“ uvádí Peter Weiss, jednatel společnosti Expert Elektro a dodává: „Očekáváme, že nový rok bude patřit produktům vybaveným HD technologiemi, jejichž cena se již pro většinu obyvatel dostala na velmi přijatelnou úroveň. V oblasti menší elektroniky nadále poroste zájem o GPS navigace a u domácích spotřebičů povedou sušičky prádla.“
České domácnosti se modernizují a stále více dávají přednost nejnovějším technologiím. V souvislosti s přechodem na digitální vysílání se za poslední rok trojnásobně zvýšil prodej přístrojů pro jeho příjem. Dlouhodobě roste i prodej LCD a plazmových televizorů, za loňský rok došlo ke zvýšení
o více než 60 %. Velkému zájmu se těšily také notebooky, které zaznamenaly nárůst o 100 %. V menších kategoriích jsou stále populární GPS navigace, které se v současné době staly téměř standardním vybavením na cesty. Jejich prodej oproti loňskému roku stoupl na více než dvojnásobek (o 120 %). Dvakrát více pak zákazníci nakupovali také digitální zrcadlovky.
Stále více zákazníků dává přednost kvalitě před cenou. Tento trend se projevuje na trvale klesajících prodejích levných domácích kin. „V této oblasti zákazníci nakupují spíše jednotlivé komponenty,
tzv. receivery, které jim přinášejí daleko vyšší kvalitu zvuku i obrazu,“ komentuje situaci Peter Weiss.