HP je nejúspěšnějším prodejcem počítačů v ČR i SR
4. 2. 2009 16:26 Rubrika: Tiskové zprávy
HP je českou i slovenskou jedničkou roku 2008 v prodeji počítačů
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Společnost Hewlett-Packard se stala nejúspěšnějším prodejcem počítačů v České i Slovenské republice za rok 2008. Vyplývá to z výsledků studie přední světové analytické společnosti IDC. Každý pátý v Česku a dokonce každý čtvrtý na Slovensku prodaný notebook nebo desktop nese logo HP.
Podle průzkumu prodalo HP ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku v ČR 59717 notebooků, což ho s podílem na trhu 25,9 procent řadí na první místo tabulky prodejců přenosných počítačů. Meziroční nárůst činil neuvěřitelných 71 procent. V souhrné kategorii notebooků a desktopů HP rostlo o 56,9 % , což je při celkovém růstu trhu o pouhá 4,1% bezesporu vynikající výsledek.
Studie potvrdila také celoroční primát HP v kategorii notebooků i desktopů celkově, a to v České republice i na Slovensku. Češi si u prodejců HP koupili v roce 2008 celkem 223 961 stolních PC a notebooků a pomohli tak značce k 20,4-procentnímu podílu na trhu. Znamenalo to rovněž nárůst prodeje oproti roku 2007 o více než třetinu (33,8 procent). Na Slovensku dalo přednost počítačovým produktům HP dokonce 26,5 procent zákazníků, což představuje 98 349 uživatelů.
"Podařilo se nám potvrdit vývoj posledních čtvrtletí a upevnit si vedoucí pozici na českém i slovenském trhu," komentuje výsledky studie IDC ředitel divize osobních počítačů HP ČR a Slovensko, Milan Futák. "Zejména raketový meziroční nárůst v prodeji notebooků o 71 procent v ČR přičítáme našemu neustále se rozšiřujícímu portfoliu produktů, mezi nimiž si vybere uživatel s jakýmikoliv požadavky, aniž by musel slevovat ze svých nároků na výkon a kvalitu."
Druhou a třetí příčku v celkovém prodeji počítačů za rok 2008 v ČR obsadily podle IDC společnosti Acer a Asus. Na Slovensku je pořadí na druhém a třetím místě obrácené.
IDC ve svých studiích zkoumá trhy IT, hodnotí postavení jednotlivých hráčů, posuzuje obecné ekonomické i společenské faktory a interpretuje obecné trendy. Na základě výsledků podrobných analýz poskytuje praktická doporučení pro investiční rozhodování, strategické plánování, obchodní strategie, volbu technologií a marketingové aktivity. Zaměstnává přes 900 analytiků ve více než 90 zemích světa a díky rozsáhlé síti poboček se může chlubit skutečnou, nikoli pouze zprostředkovanou znalostí místního prostředí.