Tým F1 ING Renault uzavřel technické partnerství s APC

18. 2. 2009 14:01    Rubrika: Tiskové zprávy

Superpočítač Mistral, umístěný v novém CAR centru francouzské stáje F1, je chlazen vysoce výkonným systémem InfraStruXure společnosti APC ze skupiny Schneider Electric. V symbióze obou špičkových zařízení je i naděje pro úspěchy nové verze závodního vozu R 29.

Tým F1 ING Renault uzavřel technické partnerství s APC

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění



S mottem „Zpátky do budoucnosti“, které symbolizuje návrat Renaultu k dřívějším mistrovským titulům ve formuli 1 z let 2005 a 2006, jsou spojeny také významné investice do výzkumné podpory nového monopostu R 29 pro sezónu 2009. Stáj Renault, jejímž šéfem je Flavio Briatore a jezdeckou jedničkou exmistr světa Španěl Fernando Alonso, od této nové verze očekávají nadějné výsledky.

Z historického pohledu patří Renault k nejvýznamnějším týmům, které kdy vstoupily do mistrovství světa formule 1. Francouzi zahájili v 70. letech minulého století nástup přeplňovaných motorů a přestože se v éře turba titulu mistra světa nedočkali, průkopnictví jim z tohoto období už zůstává.

Také pro vývojové práce na monopostu R 29 využívá Renault metodu CFD (Computational Fluid Dynamics - počítačové modelování proudění tekutin), umožňující virtuálně simulovat aerodynamické charakteristiky vozů. Je to moderní a přesná metoda, jak pomocí matematiky, fyziky a výpočetní techniky studovat děje probíhající při proudění tekutin. Takto lze ovšem získat představu nejen o proudění, ale i o přenosu tepla, změnách skupenství, chemických reakcích při spalování, mechanicky vyvolaném pohybu a o řadě dalších souvisejících jevech.

Například přítlačná křídla tlačí vůz F1 k vozovce takovou silou, že spolehlivě projede zatáčkou i při rychlosti 200 kilometrů v hodině. Přítlačná síla je sice zapotřebí v zatáčkách, ale dlouhá cílová rovinka vyžaduje naopak co nejmenší odpor. Při řešení tohoto problému hraje roli rovněž aerodynamika podvozku, spodní části, podlahy a četné další komponenty vozu. Je nutné na minimum snížit proud vzduchu kolem karoserie, tak aby na jednotlivé její části přitékalo jen jeho určité množství. Důležitým faktorem je i rychlost, směr větru a další parametry.
Za svůj obdivuhodný výpočetní výkon však superpočítač Mistral platí velkou spotřebou elektrické energie a značnými tepelnými ztrátami. Proto si vývojový tým objednal u americké společnosti American Power Conversion (APC) ze skupiny Schneider Electric zařízení InfraStruXure se systémem horké uličky Hot Aisle Containment Systém (HACS), na němž aplikace pro výpočty dynamiky proudění může běžet 24 hodin denně.

Zařízení, které na základě uzavřené dohody o technickém partnerství společnost APC dodala Výzkumnému centru pro výpočty dynamiky proudění týmu F1 ING Renault, zahrnuje dvě InfraStruXure HACS spolu s rackovým zařízením NetShelter, chladícími jednotkami InRow, nepřerušitelnými záložními zdroji Symmetra a monitorovacími aplikacemi Netbotz s kamerami průmyslové televize. Řešení navíc doplňuje software InfraStruXure, centralizovaná platforma pro správu fyzické infrastruktury se sledováním zařízení v reálném čase, okamžitým upozorňováním na problémy a schopností rychle hodnotit a řešit kritické situace ve fyzické vrstvě.

Více podrobností o aplikaci řešení společnosti APC u týmu F1 ING Renault lze získat na webové stránce společnosti APC na adrese:

http://www.apc.com/solutions/display.cfm?id=D0AC2ABB-5056-AE36-EF08740A4335ADE.


| Diskuse | Tiskové zprávy