Mobilních zařízení Acer
3. 3. 2009 19:24 Rubrika: Tiskové zprávy
Vstup na trh inteligentních mobilních zařízení
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Acer chce řešit potřeby zákazníků
Společnost Acer, třetí největší prodejce osobních počítačů (zdroj: údaje firmy Gartner za 1. pololetí 2008), v současné době vyvíjí v souladu s potřebami zákazníků řadu inteligentních kapesních zařízení, která splní nejrůznější požadavky spotřebitelů na používání a přístup k mobilnímu internetu. Průzkum, jehož se zúčastnila skupina více než 30 000 respondentů, měl umožnit lépe pochopit, jak spotřebitelé na tomto trhu využívají mobilní přenos dat a jaká je jejich motivace. V současné době mají v tomto segmentu převahu příslušníci mladší generace, avšak širšímu využívání této služby nadále brání cena přenosu mobilních dat.
“V dnešní době chtějí mít zákazníci zařízení stále s sebou, aby mohli být ve spojení s přáteli, rodinou i spolupracovníky anebo jen tak pro zábavu. Velký úspěch netbooků potvrzuje tento trend, který podle našeho přesvědčení výrazně podpoří i větší používání smartphonů,” prohlásil Aymar de Lencquesaing, Senior Corporate Vice President a president skupiny Acer Smart Handheld Business Group. “Podle našeho průzkumu dokáží způsoby používání lépe vysvětlit rozdíly mezi spotřebiteli než geografické či kulturní odlišnosti. Z toho důvodu je nutné přesně přizpůsobit výrobky potřebám zákazníků a současně respektovat nároky na styl a využití v příslušné oblasti.“
Studie ukazují, že uživatelé smartphonů se dělí na několik skupin. První z nich tvoří především nároční uživatelé, kteří sledují trendy a chtějí v největší možné míře využívat smartphony. Mají rádi techniku a požadují zařízení, která budou schopna splnit jejich nároky na komunikaci, informovanost a zábavu.
Druhá skupina se skládá z pragmatičtějších uživatelů, kteří kladou důraz na praktičnost a oceňují užitnou hodnotu a spolehlivost. Chtějí používat smartphony ke komunikaci a trvalému spojení se zaměstnáním, přičemž bezpečnost a utajení osobních i profesionálních informací jsou pro ně neobyčejně důležité.
Pro třetí skupinu je nejdůležitější elegantní vzhled a modernost. Vybírají si mobilní telefony podle toho, jak vyjadřují jejich osobnost. Všichni spotřebitelé v této skupině sice nemají stejné požadavky na způsob používání, ale podle všeho oceňují především jedinečný design a snadnou obsluhu. Mnozí z nich by uvítali mobilní internet na cestách, pokud by ovládání bylo jednodušší.
Na trhu mobilní komunikace poroste počet uživatelů, kteří by chtěli používat přenos dat na svých mobilních zařízeních, úměrně s tím, jak budou inteligentní kapesní zařízení nahrazovat standardní mobilní telefony. Je tedy nutné poskytnout zákazníkům různých typů nástroje a funkce, které požadují. V roce 2009 společnost Acer uvede na trh celou řadu zařízení, která budou navržena pro uvedené skupiny a jejichž technické vybavení bude splňovat nároky spotřebitelů. Část této nabídky byla představena na světovém mobilním kongresu v Barceloně a další přijdou na řadu v druhé polovině letošního roku.