SEMPO a Ataxo - trendy internetového marketingu

16. 6. 2009 14:33    Rubrika: Tiskové zprávy

Společnost Ataxo přivezla do Prahy organizaci pro search marketing SEMPO

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Prezidentka SEMPO Sara Holoubek s CEO Ataxo Pavlem Doležalem

Americká organizace SEMPO (Search engine marketing professional agency) je největší celosvětovou neziskovou organizací, která podporuje trh marketingu ve vyhledávačích. V průběhu uplynulého týdne se v Praze konala schůzka jejích evropských členů. Na této schůzce představila prezidentka SEMPO Sara Holoubek nejnovější výzkum trhu.
Z tohoto výzkumu, kterého se zúčastnili zadavatelé reklamy a marketingové agentury, vyplynuly následující závěry:

1) Marketing ve vyhledávačích se stává samostatnou kapitolou v rozpočtech zadavatelů. Získává peníze z nových zdrojů (37 %), přelévají se do něj peníze ze stávající marketingových ( 16 %) nebo internetových (10 %) rozpočtů, případně kombinuje nové a relokované fondy (34 %).
2) Největší část rozpočtů na SEM (search engine marketing) pochází z rozpočtů pro offline marketing (TV, tisk, direct mail) a z marketingových rozpočtů pro online projekty.
3) Zadavatelé reklamy hlásí zvýšený zájem o videoreklamu navázanou na vyhledávání videa.
4) Roste zájem o mobilní vyhledávání, zaměřené na geograficky lokalizované uživatele mobilního internetu.
5) Zadavatelé reklamy jsou ochotni platit více za lokální zaměření reklamy (3 z pěti zadavatelů oproti loňským 2 z pěti).
6) Polovina zadavatelů považuje reklamu v sociálních sítích za součást své celkové webové reklamy, třetina ji bere jako součást SEO (optimalizace stránek pro vyhledávače).
7) Rozpočty na search marketing v USA budou v roce 2013 činit 26,1 miliardy dolarů.
8) Marketing ve vyhledávačích má stále nejlepší ROI (návratnost investic). Prvními třemi nejefektivnějšími způsoby propagace jsou podle výzkum: reklama ve vyhledávačích, organické SEO, e-mailový marketing

Více informací na www.sempo.org.

Tiskové zprávy

Diskuse