Panasonic - 1. ekologická továrna v Evropě je v Plzni
17. 6. 2009 12:40 Rubrika: Tiskové zprávy
1. ekologická továrna Panasonic v Evropě je v Plzni
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Společnost Panasonic oznámila, že její továrna Panasonic AVC Networks Czech (PAVCCZ) v Plzni byla vyhlášena 1. ekologickou továrnou v Evropě. Výrobní závod na televize PAVCCZ byl otevřen v březnu 1996 a od té doby vyrobil více než 16 milionů televizorů. PAVCCZ bude hrát klíčovou roli při dosažení celosvětového cíle Panasonic ve snížení emisí CO2. Neméně důležitým cílem společnosti je přispět k environmentálnímu rozvoji města Plzně a celého regionu.
V říjnu 2008 oznámil Panasonic v Evropě své středně a dlouhodobé cíle v oblasti environmentálního managementu, který je součástí \xB4eco ideas\xB4 strategie. Od té doby společnost posílila aktivity v oblasti ochrany životního prostředí tak, aby dosáhla deklarovaných cílů, jako například redukce emisí CO2 o 10% (6000 tun) ve všech evropských závodech. V celosvětovém měřítku se Panasonic zavázal snížit do března 2010 emise CO2 o celých 300 000 tun. Toto číslo vyjadřuje ekvivalent každoroční spotřeby 50 000 evropských domácností.
Ekologická továrna je model, který reprezentuje \xB4eco ideas\xB4 strategii společnosti Panasonic. Spoluprací s místními, vládními a neziskovými organizacemi se Panasonic snaží vytvořit továrnu, která je provázána s veřejností a naplňuje své obchodní cíle v souladu se záměry místní komunity. Cíl PAVCCZ z března 2007 snížit emise CO2 o více než 10% z původních 13,1 tun se již plzeňské továrně podařilo překročit, a to snížením na 11,3 tun v březnu 2009.
“Vyhlášením první ‘eco ideas’ továrny v Evropě nastupujeme dlouhou cestu, na jejímž konci je splnění cílů v oblasti redukce emisí CO2,“ říká Laurent Abadie, výkonný ředitel společnosti Panasonic Europe. “Naše \xB4eco ideas\xB4 strategie vyjadřuje závazek společnosti minimalizovat dopady obchodních aktivit na životní prostředí.“
Aby přispěla k rozvoji ochrany životního prostředí v Plzni a celém regionu, zapojila se továrna Panasonic do lokálních aktivit zlepšujících životní prostředí, jako je program likvidace černých skládek a revitalizace zelených parků. PAVCCZ se navíc bude podílet na sázení stromů a environmentální výuce studentů i dětí v místních školách. Panasonic klade důraz i na rozvíjení ekologického uvažování u vlastních zaměstnanců. Všichni noví zaměstnanci továrny podepsali dohodu, ve které se zavázali k recyklaci, zodpovědnému zacházení s odpady a k šetření energií během pracovní činnosti.
Kromě toho, že se PAVCCZ zásadním způsobem podílí na místních ekologických aktivitách, podařilo se snížit ekologický dopad výroby televizí tím, že se továrna zaměřila na redukci emisí CO2 a emisí pocházejících z odpadu. Díky optimalizaci využívání energií dosáhla PAVCCZ tříletého plánu redukce emisí CO2 (snížení o 10%) a zároveň dosáhla zvýšení produktivity továrny. Firma se také bude snažit v maximální míře rozvinout 3R iniciativy (Reduce - redukovat, Reuse – znovu použít a Recycle - recyklovat). Panasonic chce minimalizovat odpad z produktových komponentů tím, že změní materiál, ze kterého jsou vyrobeny.
V současné době se 91% veškerého odpadního materiálu dá recyklovat a znovu použít.