Intel - jsou 'digitally cool' jen děti, nebo i rodiče?
29. 6. 2009 13:07 Rubrika: Tiskové zprávy
Současní rodiče netrpí obavou z technologických změn. Morální panika, která po desetiletí obklopovala technologické inovace od rádia přes televizi až po počítače, je již minulostí. Vyplývá to z nedávného průzkumu mezi rodiči, kteří vyjádřili hluboké přesvědčení, že technologie dokáže naučit novým schopnostem a připravit dospívající generaci na další život.
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Nezávislý průzkum1, provedený společností Redshift Research na objednávku firmy Intel, ukazuje, že většina rodičů považuje zacházení s PC za integrální část rozvoje dítěte, 98 % rodičů věří, že PC gramotnost bude mít vliv na budoucí možnosti zaměstnání jejich ratolestí. Téměř všichni rodiče (98 %) se shodují na tom, že by zacházení s PC mělo být součástí výuky. Téměř tři čtvrtiny z nich (73 %) jsou zásadně nespokojené s úrovní podpory od vlády, která by podle nich měla dělat více, aby dětem usnadnila přístup k počítačům ve školách. Doma umožňuje přístup k počítači 93 % rodičů. A přes 90 % rodičů věří, že jsou „digitally cool“ a mají dostatečné znalosti na to, aby se před svými ratolestmi neztrapňovali. Průzkum se zúčastnilo více než pět tisíc rodičů v jedenácti zemích Evropy včetně Afriky a Blízkého východu (EMEA).
Počítač pro zábavu, pro školu, pro práci
Že děti využívají PC pro zábavu, je nasnadě, práce do školy však překvapivě zaujímá téměř stejnou důležitost.
86 % dětí v EMEA využívá PC k přípravě domácích úkolů. Více než polovina (55 %) rodičů s dětmi nad 13 let potvrzuje, že PC s připojením k internetu jejich ratolesti vybavuje schopností proaktivně vyhledávat a organizovat aktivity pro volný čas. Dospívající Evropané (81 %) jsou nadšeni z nástupu sociálních sítí. Získávání, rozvoj a udržování kontaktů je do budoucna zvýhodňuje z hlediska osobního i profesionálního rozvoje.
Dětský psycholog Dr. Richard Woolfson (http://richardwoolfson.co.uk/) říká: „Počítače významně rozšiřují dětský svět učení. Staly se sofistikovanou součástí jejich života, nabízející způsoby komunikace, které dříve neexistovaly. Pomáhají dětem rozvíjet sociální sítě a seznamovat se i mimo svět počítačů. Děti se stávají aktivními účastníky vzdělávacího procesu a tím se mění i jejich způsob vzdělávání.“
Kdy je dítě ve správném věku pro práci s počítačem
Jako u většiny rodičovských rozhodnutí nepanuje jednota ani v názoru na to, kdy dítě k počítači poprvé posadit. Téměř čtvrtina (24 %) z rodičů v EMEA věří, že by jejich dítě mělo mít přístup k PC od pěti let. Podle této skupiny je kontraproduktivní upírat dětem tak silný učební nástroj i v tomto raném věku. 65 % rodičů myslí, že by dítě mělo být „připuštěno“ k PC ve věku 8 let. Toto vývojové období je podle nich klíčové pro rozvoj schopností potřebných pro školní výuku. Většina (89 %) se ale shoduje na tom, že by dítě mělo umět zacházet s počítačem v období nástupu na střední školu, tedy do dvanácti let věku.
Gordon Graylish, viceprezident společnosti Intel pro obchod v oblasti EMEA, říká: „Je zřejmé, že s počítačem stoupá kvalita výuky dítěte jak ve školní učebně, tak i mimo ni. Většina rodičů z regionu EMEA vnímá počítač jako prostředek pro rozvoj nových schopností a budování komunikačních sítí. Notebooky umožňují používat technologie kdekoliv a kdykoliv a otevírají tak mladým lidem další světy plné nových možností.“