RETIA - ticho trvá 45 sekund
16. 7. 2009 20:04 Rubrika: Tiskové zprávy
Podle společnosti RETIA trvá ticho 45 sekund
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
ReDat VoiceProcessor, nástroj pro analýzu hlasu od společnosti RETIA, může využívat nové vlastnosti a funkcionality. „Jedním z našich cílů je poskytovat našim partnerům vysokou přidanou hodnotu,“ říká Jan Stránský ze společnosti RETIA. A vývojáři u nového ReDat VoiceProcessoru opravdu nezaháleli. „Kromě standardních věcí jako jsou emoční detektor a detektor plynulosti řeči se můžeme pochlubit dvěma novinkami. Za zlomový můžeme považovat detektor klíčových slov, ale i druhá letošní novinka, kterou je nový přehrávač, je velmi zajímavá,“ popisuje největší změny ReDat VoiceProcessoru Jan Stránský.
Emoční detektor umožňuje automatické vytěžování informací ze záznamů, sledování vývoje stanoveného parametru v čase nebo generování reportů pro různé úrovně managementu. Samozřejmostí je integrace s dalšími moduly ReDat nebo informací z dalších systémů jako jsou CRM či CTI. „Detektor plynulosti řeči využívá analýzy korelace dvou hlasových kanálů, přičemž se musí jednat o kanály oddělené,“ zdůrazňuje složitost technologie Jan Stránský z RETIA. Za zmínku stojí i charakteristika, která je stanovena pro status ticha. „Jestliže po dobu 45 sekund nikdo nemluví, systém to v reportu vyhodnotí jako ticho. Neznamená to však, že musí být úplné ticho. Samozřejmě se můžou ozývat různé zvuky či šumy,“ upřesňuje Stránský.
Detektor klíčových slov lze považovat za poměrně revoluční krok. „Technologie využívá akustické principy a na jejich podkladech je detekce prováděna. Samotné zpracování pomocí neuronové sítě má úspěšnost přes 80 procent,“ prozrazuje detaily Jan Stránský. ReDat VoiceProcessor v sobě již obsahuje předdefinovaný lexikon slov, který se však dá i doplnit, na základě individuálních požadavků zákazníků. Detektor klíčových slov umí sledovat jak vyžadovaná, tak i zakázaná slova či jejich kombinace. V rozšířené verzi lze sledovat stanovené pořadí slov, jejich výskyt v čase, sled konkrétních klíčových slov či jejich výskyt ve skupině agentů nebo kampani.
Podle Jana Stránského povedou další směry ve vývoji jednoznačně k on-line zobrazování emocí a sledování trendu emocí tak, aby se dal co nejlépe určit okamžik k podání například nabídky při telefonním prodeji. Mezi další oblasti patři i identifikace jazyka mluvčího, další rozšiřování podporovaných jazyků či identifikace věkové skupiny, pohlaví nebo národnosti volajícího.