Vodafone - Týden mobility
28. 7. 2009 12:56 Rubrika: Tiskové zprávy
Vodafone uzavřel partnerství s iniciativou Auto*mat, která v rámci Evropského týdne mobility od 16. - 22. září 2009 organizuje v Praze tradiční podzimní cyklojízdu a pouliční slavnost nazvanou Zažít město jinak. Hlavní myšlenkou je zavádění principů města bezpečného pro chodce a cyklisty, podpora šetrných a zdravých způsobů dopravy a zlepšování životního prostředí, které zvláště v Praze trpí nadměrným automobilovým provozem.
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Cílem každoročních Týdnů mobility, které vyhlašuje Evropská komise, je poukázat zábavnou formou (cyklojízda, pouliční divadlo, street-art apod.) na důležitost udržitelného rozvoje ve městech, přátelského k životnímu prostředí a k obyvatelům, a to zejména podporou:
• cyklistické a pěší infrastruktury ve městech
• městské hromadné dopravy na úkor individuální
• veřejných prostor pro neformální setkávání a život obyvatel
„Týden mobility přesně zapadá do naší koncepce společenské odpovědnosti a aktivně se ho již několik let účastní naši zaměstnanci i zákazníci po celé ČR. Partnerstvím chceme demonstrovat veřejný závazek Vodafone snížit do roku 2020 množství vypouštěných emisí CO2 o padesát procent vůči roku 2006," uvedl Přemysl Fillip, Senior manažer společenské odpovědnosti Vodafonu ČR.
„V ulicích, kde je jinak hustý provoz a všude parkují auta, vyplní uvolněný prostor kavárny a restaurace, divadla nebo třeba tržiště. Obyvatelé Prahy tak budou moci zažít město jinak – bez nadměrné dopravy,“ říká mluvčí iniciativy Auto*Mat Michal Křivohlávek a dodává: „Aktivní zapojení Vodafonu do slavnosti obohatí program a zpříjemní účastníkům zážitek ve zklidněných ulicích.“
Vodafone se již potřetí aktivně zapojí do Týdne mobility. V roce 2007 nabízel zákazníkům jízdní řády v mobilu zdarma a následující rok přidal zdarma ještě jízdenky na MHD ke každému nákupu. V České republice se do Týdne mobility v roce 2008 zapojilo 90 měst, v celkovém počtu je tak ČR na pátém místě v Evropě hned po Rakousku (378 měst), Španělsku nebo Francii. Celosvětově se kampaně účastnilo přes 1800 měst ve 39 zemích včetně například Kanady, Japonska nebo Brazílie.