Google - první ochutnávka Street View v ČR

7. 10. 2009 20:19    Rubrika: Tiskové zprávy

První ochutnávka Street View v České republice:

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Google spouští panoramatické fotografie Prahy a okolí v aplikaci Street View.

První řadu panoramatických fotografií Prahy a okolí v aplikaci Street View spouští Google jako dárek ke svým třetím narozeninám pro české uživatele a firmy. Uživatelé se tak mohou projít po nábřeží Vltavy, vychutnat si pohled na Pražský hrad, nebo se virtuálně zatoulat v některé z pražských uliček. Česká republika je tak osmou zemí v Evropě, kde je služba Street View spuštěna.

Uživatelé se mohou virtuálně procházet nejenom uličkami Prahy, ale navštívit též sedm měst v jejím okolí: Mělník, Beroun, Příbram, Benešov, Říčany, Brandýs nad Labem a Poděbrady. Zajímavým doplňkem bude pro řidiče i neřidiče pohled na trasu dálnice D1 do Brna, po které se mohou virtuálně projet. I přes časovou náročnost zpracování dat se Googlu v první fázi podařilo zobrazit 3 500km ulic, silnic a dálnic. Kdyby si lidé chtěli vše projít v reálném světě, potřebovali by na to při osmi hodinách pochodování denně tři měsíce.

Primátor hlavního města Prahy (www.praha.eu), Pavel Bém říká: „Praha dělá další krok tam, kam už funkce Street View zavedla New York, Paříž, Londýn a další velkoměsta. Jelikož má Praha stovky historických památek a především fantastickou atmosféru, je to jedinečná možnost, jak se nabídnout světu a podpořit cestovní ruch. Oceňuji, že Google zahrnul do svých plánů i Prahu a těším se na první virtuální procházku městem. Jsem přesvědčen, že pro tisíce lidí z celého světa bude po té virtuální následovat opravdová návštěva Prahy.“ Zajímavou mapovou aplikací pražského magistrátu, který je jedním z partnerů uvedení Street View v České republice, najdete na Mapách Google pod názvem Uličník Prahy 1.

Street View je nová funkce českých Map Google, která umožňuje uživatelům prohlížet si snímky ulic a krajiny různých měst po celém světě v 360 stupňovém pohledu. V oblastech, ve kterých je Street View dostupné, lze tuto funkci využít jednoduše: stačí zazoomovat do nejnižší vrstvy Map Google nebo přetáhnout oranžového „Panáčka“ v levé straně mapy do modře vyznačených ulic. Uživatelé si mohou jednoduše vybrat restauraci na večer, připravit si plán cesty, najít vhodné místo k setkání, zorientovat se v nové lokalitě nebo jen tak procházet nová místa.

„Již od začátku, kdy Street View auta začala sbírat snímky Prahy, jsme se potkávali s velkým nadšením a zájmem českých uživatelů. Proto jsme jim umožnili vybrat další krásné lokality Čech i Moravy a do České republiky přivezli i technologickou novinku letošního roku, Street View tříkolku, která se dostane i tam, kam auta nemohou, říká Jaroslav Bengl, produktový manažer z Google Curych a dodává: „Zároveň jsme se rozhodli umožnit malou ochutnávku Street View ještě dřív, než bylo plánováno, a dát tak českým uživatelům dárek ke třetím narozeninám českého Googlu.“

Mapy Google i aplikace Google Earth jsou mezi českými uživateli velmi populární a jsou používány jako základní a informativní nástroje pro každodenní použití. Panoramatické fotografie v funkci Street View lze snadno nejen prohlédnout, ale i vytisknout a využít třeba při hledání oblíbené restaurace nebo cestovní trasy.

Benefity funkce Street View mohou kromě uživatelů využít školy pro vzdělávání v oblasti historie, geografie i občanské nauky, města a turistické atrakce pro místní rozvoj i rozvoj cestovního ruchu, i malé a velké firmy z různých odvětví.

Roli Street View ve vzdělávání popisuje Jaroslav Hervert, šéfredaktor odborné redakce Nakladatelství Fraus (www.fraus.cz): „Street View je dalším užitečným nástrojem z produkce Google. K ve školám již hojně a s oblibou používaným Mapám Google a Google Earth teď žáci a učitelé dostávají další pomůcku, které jim umožňuje virtuálně a přitom věrně poznat zajímavá místa světa. Pro učitele je to opět výzva, aby Street View, podobně jako již zmíněné aplikace, cíleně odborně a didakticky správným způsobem zapojili do výuky a využili jej dnešní době odpovídajícím, efektivním a přitom zajímavým způsobem k dosažení vzdělávacích cílů.“

Funkce Street View a rozhraní API jsou pro podnikatele, obchodníky i firmy zdarma dostupné. Jednoduše si Mapy Google s funkcí Street View přidají na své stránky a pomohou tak propagaci služeb, ať už to je síť hotelů, místní knihovna, restaurace nebo třeba realitní kancelář.

Jan Vohralík, ředitel realitního serveru Reality.cz (www.reality.cz), který jako další partner využívá Street View pro hledání nemovistí v mapové aplikaci Reality.cz, potvrzuje: „Už od podzimu roku 1995, kdy jsme začali realizovat projekt Reality.CZ, chápeme internet jako ideální nástroj pro prezentaci nabídek nemovitostí. Jako první u nás jsme například začali nemovitosti zobrazovat na interaktivních mapách. Google Street View pro nás proto představuje další skvělý nástroj, díky kterému naši uživatelé mohou lépe poznávat jak konkrétní nemovitost, o jejichž koupi uvažují, tak její okolí.“

Obzvlášť přínosná je funkce Street View pro cestovní ruch. „Spuštění Street View Prahy je pozitivní zprávou, jelikož diky teto technologii si turisté budou moci snadno prohlédnout některé z českých památek přímo na internetu. Mají tak skvělou příležitost získat inspiraci do budoucna nebo konkrétní představu o místě, které chtějí navštívit, dodává Pavel Kosař, ředitel agentury CzechTourism (www.czechtourism.cz), jejíž partnerskou Street View mapu najdete na Mapách Google pod názvem Zajímavá místa v Praze v české verzi a Prague Places of Interest v anglické verzi.

K němu se přidává i Jiří Koliba, náměstek pro legislativu a cestovní ruch z Ministerstva pro místní rozvoj ČR: „Produkt Street View se mi moc líbí a vítám jej jako prostředek, který může pomoci jak k lepší orientaci zahraničních návštěvníků přijíždějících do České republiky, tak i k lepší informovanosti domácích turistů. V dnešním světě moderních informačních technologií to je produkt s výbornou dostupností pro široké použití.“

Google jednal při vytváření Street View s mnoha organizacemi, aby zajistil co nejlepší ochranu soukromí náhodně zachycených osob. Google Street View obsahuje jen ty obrázky, které jsou viditelné z veřejných cest a zahrnuje i technologii, která rozmazává jak obličeje, tak i státní poznávací značky aut. Navíc může každý uživatel jednoduše označit obrázky k odstranění, které považuje za nevhodné, jednoduchým kliknutím na tlačítko „Nahlásit problém“. Takže pokud uživatel požádá o odstranění fotografie, i v případech, kdy je obličej či poznávací značka automobilu již rozmazána, Google považuje takový požadavek za prioritu a snaží se, aby byla daná fotografie trvale rozmazána/odstraněná co nejdříve.

„ S potěšením jsme přijali zprávu o zpřístupnění služby Street View v České republice. Její edukační potenciál pro studenty a školáky je nesporný. Za vzorný lze označit i způsob jakým Google službu zavádí a ošetřuje případné nežádoucí efekty, které mohou při využívání služby vzniknout. Zejména vítáme způsob ochrany soukromí pomoci rozostření obličejů, stejně jako možnost vymazání celé postavy. Rodičům tak služba nabízí nástroj, pomocí kterého mohou fotku svého dítěte i zcela odstranit,“ říká Pavel Vichtera, koordinátor programu Saferinternet (www.saferinternet.cz), který přispívá k samoregulaci a kultivaci internetového prostředí v České republice.

Více o službě Street View se dozvíte na produktové stránce mapy.google.cz/streetview nebo stránce pro média sites.pressatgoogle.com/streetviewcz.

Dále Street View podpořili

MÍSTNÍ ROZVOJ
• Carlo Capalbo, prezident PIM, Prague International Marathon (www.praguemarathon.com) „ Naše spolupráce začala unikátním projektem on-line sledování běžců na trati, kdy si kdokoliv mohl v reálném čase na Mapách Google zkontrolovat, kde se jeho favorit právě nachází. Teď jdeme o krok dál. Funkce Street View umožní na jaře 2010 zhlédnout celou trasu v 3D reálném světě a „proběhnout“ se tak historickým centrem Prahy. A jak její propagace, tak i propagace České republiky v zahraničí, je právě jedním z poslání PIMu.“
• Ing. Tibor Horváth, manažer Oficiálního informačního systému Český Krumlov (www.ckrumlov.cz) „Street View považuji za jednu z dalších zajímavých forem prezentace našeho města. Vidím v něm hned několik možností. Pro uživatele Google, kteří ještě nebyli v Českém Krumlově, může být virtuální prohlídka podnětem, aby se k nám vypravili. Těm, kteří se do Českého Krumlova již chystají, umožní se předem lépe zorientovat a připravit na pobyt. Nnávštěvníkům, kteří mají svůj pobyt již za sebou, dá možnost zavzpomínat, kde všude byli, můžou přátelům ukázat či doporučit zajímavá místa v našem městě a kdykoli se ‚vrátit‘“.

CESTOVNÍ RUCH
• Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (www.accka.cz) „Virtuální prohlídka města je velice atraktivním zpestřením a Praha se díky němu řadí mezi světové metropole. Zvláště v době, kdy zaznamenáváme poklesy turistů, je tato novinka velice vítaným přínosem. Domníváme se, že virtuální procházka Prahou bude jistě velmi lákavá i pro mnoho Čechů.“
• Jan Papež, tiskový mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR (www.ackrcr.cz) „Osobně pokládám zprovoznění Street View Prahy za velkou událost, která může velmi pozitivně ovlivnit příjezdovou turistiku do Prahy. Je to skvělá ukázka toho, jak může moderní technologie pomáhat k poznávání světa. Praha může být hrdá, že patří mezi první evropská města, která se Street View mohou pochlubit.“
• Michael Chour, ředitel Radisson SAS a board member Pražské sekce Asociace hotelů a restaurací (www.ahrcr.cz) "Street View má obrovský přinos pro cestovní průmysl a nabízí řadu nových možností a řešení. Host si zde například může reálně prohlédnout destinaci ještě před svým příjezdem, má možnost si udělat lepší obrázek o okolí a lokaci hotelu a zároveň si projít doporučené trasy turistických cest. Tím způsobem může zamezit nepříjemným překvapením při příjezdu do destinace a vybrání nevhodné lokality. Toto revoluční řešení vizualizace bude proto implementováno na www.pragueeventscalendar.com."
• Miloslav Pecho, marketingový ředitel, EuroAgentur Hotels &Travel (www.euroagentur.cz) „Služby v oblasti cestovního ruchu si dnešní klienti vybírají i na základě kvalitní vizuální informace o okolí a přístupnosti dané oblasti. Z tohoto důvodu velmi vítáme možnost využití nové platformy Google Street View na našem portále a věříme, že se stane zdrojem informací nejen pro cestovní ruch.“
• Lukáš Viktora, ředitel segmentového marketingu, České aerolinie (www.csa.cz): „Věříme, že virtuální prohlídka Prahy, kterou Google přináší, bude zajímavým nástrojem, jak přiblížit pražské památky a život v ulicích lidem po celém světě. Určitě se najde mnoho virtuálních turistů, kteří se díky tomu rozhodnou do Prahy cestovat skutečně. Je to novinka, kterou České aerolinie využijí k přilákání dalších cestujících na své paluby.“

ŠKOLSTVÍ
• RNDr. Jan Jirátko, jednatel společnosti EDUCAnet (www.educanet.cz) a ředitel Soukromého gymnázia Praha, „Aplikace Street View je stejně jako ostatní produkty Google výborně využitelná pro zajímavější výuku, která studenty skutečně baví. Snadnost ovládání a bezkonkurenční množství informací jsou tím, co z ní dělá ideální pomůcku jak v běžných hodinách od geografie až po dějiny umění, tak i v projektových aktivitách. Studenty objevování nových pohledů na města a další lokality baví – a kladná motivace je pro studium velmi důležitá.“
• Mgr. Daniel Kozák, ředitel soutěže Eurorebus (www.eurorebus.cz) „Služba Street View je výborným, užitečným nástrojem pro získávání odpovědí na vybrané soutěžní otázky vědomostní soutěže Eurorebus. Tato vědomostní soutěž již patnáctým rokem přispívá ke zvyšování kvality vzdělávání v základních a středních školách v České republice a to hravou, soutěžní formou. Nástroje typu služby Street View mohou sloužit jako jedinečné didaktické pomůcky pro konkrétní, moderní výukové postupy, včetně aplikací soutěžního typu, jako například právě v systému tradiční vědomostní soutěže Eurorebus.“

FIRMY
• Jakub Havrlant, zakladatel Bezrealitky.cz (www.bezrealitky.cz) „Velmi rádi našim uživatelům přinášíme inovativní nástroje a aplikace, které rozšiřují technologické možnosti našeho webu a přibližují online svět blíže realitě - Google Street View je přesně ten nástroj, který nám v tom pomáhá."
• Jan Řežáb, výkonný ředitel společnosti LOKOLA s.r.o. (www.lokola.cz) „Pro společnost LOKOLA je Street View fantastický, otevřený a bezplatný nástroj, díky kterému můžeme prezentovat náš hyperlokální informační servis vizuálně mnohem zajímavějším a atraktivnějším způsobem. Street View umožňuje našim uživatelům skutečně vidět to, co hledají kolem dokola.“

Tiskové zprávy

Diskuse