McAfee - Co nového ve spamu?

19. 10. 2009 16:57    Rubrika: Tiskové zprávy

Spammeři poškozují reputaci firem i celých států

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Společnost McAfee vydala svou pravidelnou zprávu o stavu spamu (Spam Report). Říjnová čísla ukazují, že internetoví podvodníci aktuálně zneužívají zejména nejistoty Američanů ohledně budoucnosti zdravotního systému i obav lidí celého světa o vlastní zdraví. Říjnový Spam Report laboratoří společnosti McAfee uvádí, že celosvětově se 70 % spamu v tuto chvíli týká nabídky „kanadské farmacie“. Tyto nabídky využívají mj. i strachu z prasečí chřipky, obav z růstu cen léků a z nejisté budoucnosti amerického zdravotního programu Medicare. Spammeři každý den rozešlou více než 150 miliard nevyžádaných zpráv. Pokud by se tyto e-maily rovnoměrně rozdělily mezi všechny obyvatele Země, každý z nás by jich denně obdržel 30 (a to jsou započítáni i lidé, kteří vůbec nemají počítač). Podíl spamu se již blíží 95 % všech odeslaných e-mailů.

„Nejlepším doporučením pro uživatele je prostě to, aby neklikali na odkazy v e-mailech, ať už tato pošta přichází z jakékoliv instituce – nebo to její odesilatel předstírá,“ uvádí Adam Wosotowsky, ředitel antispamových technologií laboratoří společnosti McAfee. „Zákazníci by například k on-line bankovnictví měli přistupovat pouze přímo přes příslušný web. Lze také doporučit omezit počet služeb, do nichž se člověk zaregistruje, aby si o nich udržel přehled a dokázal rozlišit, jaké z přicházejících e-mailů jsou oprávněné.“

Podvodníci navíc používají i stále sofistikovanější metody. Říjnový Spam Report společnosti McAfee ukazuje, že k distribuci malwaru lze použít cokoliv, jakoukoliv událost, jméno či značku, od hry Monopoly po službu pro převádění peněz společnosti Western Union nebo židovskou organizaci Chabad. Spammeři systematicky poškozují pověst celé řady firem a institucí. V případě Kanady se nakonec může dokonce stát, že spamové kampaně zhorší ve světě i pověst celé země, a v důsledku toho budou mít dopad na kanadský průmysl i ekonomiku. Pro marketingové pracovníky i právní týmy poškozovaných subjektů vzniká nelehký problém, jak svou reputaci v případě aktivity spammerů chránit. Cílová skupina legitimních marketingových aktivit a skupina zasažená spammery přitom vzhledem k plošnému dopadu spamu nemusejí mít nulový průnik...

Podniková sféra má proti svému poškození ze strany spammerů i jiné možnosti ochrany, například použití technologií Sender Policy Framework nebo DomainKeys Identified Mail, které znesnadňují posílat e-maily s falešnou adresou odesilatele.

Tiskové zprávy

Diskuse