T-Mobile Insight - Vánoce a smích II.

14. 12. 2009 14:22    Rubrika: Tiskové zprávy

Smích a Vánoce k sobě patří II.

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

- Více než polovina lidí se směje denně
- Nejčastěji nás rozesmějí kamarádi a kameňáky
- Nejradostnějším operátorem je T-Mobile

Češi obecně patří spíše k permanentním reptalům, ale přesto existují statistické důkazy, že to s námi není tak špatné. Přináší je například výzkum společnosti T-Mobile realizovaný agenturou g82, jehož cílem bylo získat odpovědi na otázky týkající se radosti a smíchu, a to především ve spojení s blížícími se Vánocemi. Minule jsme si přiblížili „image“ českých Vánoc, dnes se zaměříme na smích a jeho roli v našich životech.

Smích
Jedno je jisté. Smích k Vánocům neodmyslitelně patří! Alespoň si to tedy myslí 98 % respondentů. Většina
z nás má z těchto svátků několik veselých příhod, mezi ty nejčastější patří dárky zapomenuté v nejrůznějších „tajných“ skrýších, netradiční „příchody“ Ježíška nebo kousky našich domácích mazlíčků. I tak ale máme často velmi originální příhody:
„Dávala jsem umělé dýchání kaprovi, bohužel to nepřežil.“
„Ztratil se mi kapr, a už se nenašel.“

Obecně můžeme říci, že se smějeme poměrně často, polovina z nás alespoň jednou za den, o čemž také vypovídá fakt, že 69 % respondentů uvedlo, že se od srdce zasmálo dnes nebo včera. A je to dobře, vládne totiž obecná shoda v tom, že veselí lidé méně podléhají stresu a jsou celkově zdravější.

Pokud se ovšem nechcete prozradit, nesmějte se. Podle smíchu vás totiž vaši blízcí téměř vždy poznají
(94 % respondentů uvedlo, že své blízké podle smíchu pozná).

Jsme veselé kopy a milujeme kameňáky
Nejčastěji nás rozesmějí kamarádi a přátelé (68 %) – do této skupiny patří zvláště zákazníci T-Mobile a mladí lidé (15–29 let), ale také třeba dobrý vtip (55 %) nebo děti – ať již naše nebo cizí (51 %). Pokud jde o právě zmíněné vtipy, Češi mají rádi drsnější humor. Oblíbené jsou zejména kameňáky (20 %) a černý humor (18 %). Zajímavostí je, že vtipy o blondýnkách považuje za své nejoblíbenější 11 % žen a pouze 6 % mužů. Kromě vtipů jde však také o to, zda se umíme bavit nejen při jejich poslouchání, ale také bez nich ve společnosti jiných lidí. Polovina z nás se považuje za celkem dobré baviče a téměř všichni o sobě prohlašují, že si dokáží udělat legraci sami ze sebe.

Veselé mobilní Vánoce
Přestože je velká část z nás s mobilním telefonem spokojena (84 %), plných 45 % by si nový přístroj pod stromeček přálo. Zároveň by 84 % lidí potěšilo, kdyby jim operátor, jehož využívají, dal k Vánocům možnost jej vyhrát. Mobilů patrně není nikdy dost, neboť tento údaj je shodný jak ve skupině těch, kteří se svým mobilem spokojení jsou, tak těch nespokojených.

Vánoční nabídky mobilních operátorů sleduje o něco více než třetina z nás (38 %) a více než polovině
(55 %) se vánoční reklamy operátorů líbí. Současné kampaně rozesmály čtvrtinu respondentů, nejčastěji pak spot T-Mobile (50 % z těch, které některá z reklam rozesmála).

Polovina dotázaných souhlasí s tím, že k některému z operátorů se v současnosti hodí slovo „radost“. Z této skupiny dobře naladěných si radost spojuje opět s T-Mobile plných 43 % (VF 33 %, TO2 24 %). Platí však, že v tomto ohledu „nadržují“ většinou „svému“ operátorovi.

O výzkumu
Kvantitativní výzkum, který proběhl v polovině listopadu, pro T-Mobile realizovala agentura g82 metodou řízených rozhovorů v domácnostech pomocí počítače. Bylo dotázáno 397 rezidenčních uživatelů mobilních telefonů ve věku
16–59 let. Jednalo se o uživatele všech českých mobilních operátorů. Data byla vážena na základě celkové penetrace využívání mobilních operátorů. Výzkum byl rozdělen do tří částí – Vánoce: jak se lidé těší, co je potěší a vyvolá úsměv na jejich tváři, Smích: jak často a čemu se lidé zasmějí a Telefon a reklama: sledování vánoční nabídky operátorů, který operátor je spojen se slovem „radost“.

Tiskové zprávy

Diskuse