Toshiba radí jak vybírat firemní notebooky

3. 2. 2010 16:33    Rubrika: Tiskové zprávy

Toshiba rozšiřuje svoji nabídku profesionálních notebooků a reaguje tak na oživení evropského trhu v oblasti informačních technologií

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Zapojení samotných uživatelů do procesu nákupu vede k uspokojení požadavků všech zúčastněných

Společnost Toshiba Europe GmbH zaznamenala, že i navzdory současné nejisté ekonomické situaci se trh s profesionálními notebooky během posledních měsíců dál rozvíjel. To se projevilo mimo jiné ve větším důrazu kladeném na zabezpečení přenosných počítačů a také v tom, že klasické stolní počítače jsou stále častěji nahrazovány laptopy. Na rozdíl od roku 2008, kdy uživatelům bylo třeba opakovaně připomínat, aby dbali na zabezpečení svého notebooku, se v nově uskutečněném průzkumu provedeném společností Toshiba ukázalo, že dnes je situace jiná. Jak zaměstnanci, tak i pracovníci rozhodující o nákupu kladou na zabezpečení patřičný důraz. Nicméně v jiných oblastech mají tyto dvě skupiny (tedy uživatelé a nákupní oddělení) odlišné priority: zatímco pracovníci rozhodující o nákupu nových laptopů pro zaměstnance většinou zvažují kvalitu, životnost a výkon stroje, sami uživatelé kladou největší důraz na využitelnost a působivý design notebooku.

„Díky těmto zjištěním se potvrdila koncepce, s níž jsme připravovali nový sortiment našich profesionálních notebooků. Nové modely jsou založeny na tradičních hodnotách společnosti Toshiba, k nimž patří vynikající kvalita a také schopnost vyhovět často protichůdným požadavkům profesionálních uživatelů a zástupců nákupních oddělení,“ řekl Thomas Teckentrup, generální ředitel evropské divize společnosti Toshiba Computer Systems. Nová řada profesionálních notebooků je značně přizpůsobena potřebám cílové skupiny uživatelů a přichází právě v době, kdy bylo předpovězeno oživení daného segmentu trhu. Analytici trhu, IDC , očekávají, že malé a střední firmy ve střední a východní Evropě, na Středním Východě a v Africe budou v roce 2010 výrazněji investovat do informačních technologií, přičemž v západní Evropě nebude ekonomické oživení až tak výrazné. Přitom se očekává, že k růstu spotřeby přispěje především prodej počítačů a periferních zařízení.

Spolehlivost je nutnost, nikoli otázka volby
I přes očekávaný ekonomický růst budou manažeři rozhodující o nákupech IT technologií muset pečlivě sledovat svůj rozpočet. Dobrou investici tedy budou představovat hlavně notebooky s vyváženým poměrem cena/výkon. Thomas Teckentrup k tomu říká: „Dlouhá životnost, kvalita a spolehlivost je u notebooků nutností, nikoli otázkou volby.“ Nová řada profesionálních notebooků Toshiba musela projít zátěžovými zkušebními testy HALT (Highly Accelerated Life Tests), které provádí nezávislý testovací institut T\xDCV v Německu.

Závazek dodávat kvalitní a spolehlivé zboží je přímo svázán s požadavky manažerů nákupních oddělení i s požadavky samotných uživatelů. Thomas Teckentrup k tomu dodává: „Podle našeho průzkumu trhu3 celkem 38 % nákupčích a 37 % uživatelů ve středních a malých podnicích považuje za ideální technickou nebo ekonomickou životnost dnešních notebooků dobu tři až pět let.“ Dalších 55 % nákupčích a 49 % uživatelů říká, že u svého notebooku očekávají životnost dva až tři roky.

Poměr cena/výkon je bedlivě sledován
Společnost Merz Pharma, podnikající ve sféře zdravotnictví v různých částech světa, používá již mnoho let výhradně notebooky Toshiba. Společnost Merz Pharma má své pobočky v 18 zemích a zákazníky po celém světě, a proto její zaměstnanci hodně cestují. Dnes zhruba 1000 zaměstnanců této firmy používá notebooky Toshiba, díky nimž mohou efektivně pracovat, ať jsou kdekoli. Nicméně celková efektivita je zaručena pouze tehdy, když počítač nabízí také skvělý poměr ceny a výkonu. Christoph Schneider, ředitel IT služeb a infrastruktury v Merz Group Services GmbH, říká: „Dosáhli jsme dobrých celkových nákladů, protože Toshiba nám nabízí vysokou úroveň kontinuity dané platformy a jejich notebooky jsou stabilní a spolehlivé. Kromě rozumných počátečních pořizovacích nákladů velmi oceňujeme také nízké administrativní a provozní náklady, které jsou výsledkem standardizované infrastruktury notebooků Toshiba a také toho, že práce s nimi je jednoduchá.“

Jak skloubit požadavky zaměstnanců a manažerů
Ačkoli kvalita a životnost, zabezpečení, výkon, využitelnost a dobrý poměr cena/výkon jsou nejdůležitějšími faktory pro manažery nákupních oddělení, při nákupu je třeba brát v úvahu i názor samotných zaměstnanců, kteří s notebooky pracují. Celkem 20 % zaměstnanců, kteří nemají žádný vliv na proces rozhodování, říká , že oddělení IT nechápe jejich potřeby a požadavky. Thomas Teckentrup k tomu dává doporučení: „Vybízíme manažery odpovědné za nákup techniky, aby zaměstnancům umožnili podílet se na procesu rozhodování ohledně nových notebooků, aby tak nikdo nebyl zklamaný. Spolehlivá a přesně segmentovaná platforma, kterou disponuje například naše společnost, je zárukou toho, že si uživatelé mohou vybrat takový počítač, který nejlépe vyhovuje jejich konkrétním pracovním potřebám, aniž by ze svých kritérií museli slevovat správci IT a manažeři nákupních oddělení.“ Jedině tak si může být firma jistá, že provedla dobrou investici, která maximalizuje produktivitu zaměstnanců a přitom nevyčerpá firemní rozpočet.

Tiskové zprávy

Diskuse