3 miliony diváků vyzkoušely olympijské internetové vysílání

15. 3. 2010 19:51    Rubrika: Tiskové zprávy

Microsoft Silverlight si nainstalovalo půl milionu českých uživatelů

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění


Návštěvníci olympijského portálu České televize www.zoh.cz strávili od 12. února do 1. března 2010 nezapomenutelných 18 dnů sledováním vrcholných sportovních klání. Internetové vysílání ze ZOH Vancouver 2010 zaznamenalo přes 3 miliony návštěv a ve dnech, kdy sportovní fanoušci nejvíce očekávali zisk medaile pro český tým, jej sledovalo i více než 62 000 diváků současně. Nejvyšší špičky ve sledovanosti vyvolali hokejisté, Martina Sáblíková, Lukáš Bauer a česká štafeta. V tu dobu odbavovaný datový tok streamingu přesahoval 30 Gbps, což představuje více než jednu čtvrtinu provozu celého českého internetu.
Silverlight, na kterém celé olympijské vysílání běželo, si během olympiády stáhlo půl milionu uživatelů a dnes ho používá téměř 50 % českých uživatelů. Silverlight kromě vysoké HD kvality obrazu divákům nabídnul vysokou uživatelskou přívětivost a pokročilé uživatelské možnosti. Nad rámec pasivního sledování kvalitního obrazu Silverlight také umožnil zobrazit komentáře sportovních reportérů, náhledy aktuálního vysílání a vytvořil dostatečný prostor pro vzkazy od fanoušků. Výhodou byla i vysoká flexibilita a funkčnost ve všech internetových prohlížečích a operačních systémech.
“Díky videopřehrávači, který jsme postavili společně se společností LIVEBOX na unikátní platformě Silverlight, si uživatelé mohli vychutnat živé olympijské přenosy v nebývalém komfortu. Bylo to poprvé, co se podařilo zobrazit devět živých kanálů v rámci jedné stránky a nabídnout možnost plynulého přepínání kanálů. Velkým přínosem přehrávače byla i možnost živého náhledu a možnost vkládání reklam,” podotýká Jiří Karpeta, ředitel divize vývoje společnosti Microsoft
“Prudký nárůst počtu diváků ukazuje, že online videoobsah se rychle stává primárním prostředkem pro sledování sportovních událostí a dalších programů v té nejvyšší možné kvalitě
a v čase, který jim nejvíce vyhovuje,“ říká Jakub Kabourek, generální ředitel společnosti KIT digital Czech, která prostřednictvím platformy NACEVI zajistila distribuci velkých objemů audiovizuální dat, které byly s on-line sledováním olympiády spojeny.
„Rostoucí zájem o streaming videí během zimních olympijských her ale také dokazuje nutnost neustálého zkvalitňování a zvyšování propustnosti datových sítí, což bylo jedním z důvodů pro navýšení rychlosti připojení prostřednictvím českého peeringového uzlu NIX,“ doplňuje Marek Erneker, výkonný ředitel společnosti IGNUM, která zajišťovala hosting webových serverů.
O společnosti KIT digital Czech
Společnost KIT digital (nasdaq “KITD”) je předním světovým poskytovatelem řešení pro správu a poskytování video obsahu (video-on-demand) prostřednictvím protokolu IP. Na českém a slovenském trhu je KIT digital hlavním dodavatelem zařízení a systémů pro výrobu a odbavení audiovizuálního vysílání. Společnost dále poskytuje služby streamingu, webcastingu a encodingu. Mezi největší klienty společnosti na českém a slovenském trhu patří Česká televize, TV Nova, Prima TV, zpravodajské televize Z1, TV Markíza, Óčko, Slovenská televízia, Magistrát hl. m Prahy, Český rozhlas, společnost UPP a další.

Tiskové zprávy

Diskuse