Technologie HP pomohly DreamWorks vycvičit draka

31. 3. 2010 12:03    Rubrika: Tiskové zprávy

Technologie HP pomohly studiu DreamWorks vycvičit draka

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Zítra dorazí do kin nový 3D animovaný film „Jak vycvičit draka“, který je dalším výsledkem spojení nejmodernějších technologií HP a kreativní síly studia DreamWorks Animation.

Diváci budou moci obdivovat tisíce létajících draků chrlících oheň, stovky ozbrojených Vikingů nebo úžasné prostředí rozbouřených mořských vln či neproniknutelného lesa – vše kompletně v 3D. Špičkové technologické úrovně filmu bylo dosaženo díky nejnovějším technologiím HP, které pomohly oživit postavy a příběh filmu „Jak vycvičit draka“. Při tvorbě filmu byly využity pracovní stanice HP Z800, blade servery HP ProLiant, telekonferenční řešení HP Halo, monitory HP DreamColor, zařízení pro ukládání dat a tiskárny HP Designjet.

„Jak vycvičit draka“ je dobrodružná komedie, která se odehrává ve světě Vikingů a divoce žijících draků. Film volně vychází z knihy britské spisovatelky Cressidy Cowell. Příběh se odvíjí okolo mladého Vikinga Škyťáka (v původním znění Hiccup), který tak úplně nezapadá do dlouhé řady hrdinských lovců draků svého kmene. Jeho život se ještě více zamotá, když potká draka, který ukáže jemu i ostatním Vikingům svět z úplně nového pohledu.

Pro dosažení největšího výkonu používali umělci DreamWorks Animation výkonově silné pracovní stanice HP Z800, na nichž probíhal design všech částí animace od postav až po nasvětlení scén. Animátoři v DreamWorks ocenili zejména zásadní zvýšení výkonu této stanice oproti svým předchůdcům, který umožnil dosahovat až o 50 % vyšší rychlosti.

„U nás v DreamWorks Animation jde ruku v ruce technologie s kreativitou. Velkou částí náplně mé práce je tak umožnit tvůrcům snít bez jakýchkoli omezení,“ uvedl Ed Leonard, technický ředitel DreamWorks Animation. „Díky úžasným technologickým pokrokům HP mohou animátoři na plátně vdechnout život postavám i celým světům v tak detailních a vizuálně nabitých sekvencích, jak si jen dovedou sami představit.“

První film studia DreamWorks Animation „Shrek“, který se v kinech objevil v roce 2001, využíval více než 6 terabytů dat a jeho rendering zabral více než 5 milionů hodin strojového času. Pomyslná laťka v oblasti animovaného filmu se od té doby o mnoho posunula. Film „Jak vycvičit draka“ už zabral 100 terabytů dat a čas na rendering dosáhl 50 milionů hodin.

Oddělení studia DreamWorks, kde probíhá rendering, tedy takzvaná renderingová farma, je velká skupina počítačů, které pracují v součinnosti na procesu tvorby finálního vzhledu animovaných sekvencí. Tato farma je největší a zároveň nejvýkonnější, jaká kdy byla použita pro počítačem animovaný film. Farma zahrnovala 25 tisíc procesorových jader, z nichž 10 tisíc bylo během produkce filmu v činnosti 24 hodin denně.

„DreamWorks Animation je tím, kdo přináší převratné novinky na poli animace,“ uvedl Jim Zafarana, viceprezident a generální ředitel Workstation Global Business Unit společnosti HP. „HP je velmi rádo, že může pracovat s klienty, jako je DreamWorks, kteří po nás neustále vyžadují nové technologie, aby zvýšili svou produktivitu.“

Pro dosažení nového vzhledu nasvětlení scén si DreamWorks Animation vybralo ke spolupráci cenami ověnčeného filmaře Rogera Deakinse. Za použití pracovních stanic HP Z800, které obsluhovaly výkonné pole blade serverů HP ProLiant, byl Deakins schopen spolu se specialisty na zvláštní efekty a počítačovou animaci studia DreamWorks interaktivně vytvářet design nasvětlení scény v plné kvalitě finálního filmového políčka.

HP Halo pomohlo DreamWorks Animation zůstat ve spojení
Pracovní týmy ve studiu DreamWorks Animation využívaly stále hlubší a efektivní spolupráci díky řešením pro vzdálené konference HP Halo. Tvůrčí týmy pracující na „Jak vycvičit draka“ se tak mohly pomocí HP Halo setkávat tváří tvář, přestože sídlily v různých městech. Díky obrazovkám pro vzdálenou spolupráci s vysokým rozlišením mohly pracovat i na detailech počítačem animovaných postav, nebo prostředí, které celý film oživuje.

HP Halo bylo v tomto případě nástrojem pro spolupráci mezi režiséry, uměleckými designéry a specialisty na zvláštní efekty. Snahou tvůrců bylo přidělit každému drakovi jasně odlišitelný styl chrlení ohně, aniž by přitom byla rozmělněna celková umělecká koncepce. To, že se jednotlivé týmy mohly scházet ve virtuální místnosti, kde mohly navzájem hodnotit své výtvory a poskytovat si rychlou zpětnou vazbu, významně dopomohlo k dosažení tohoto cíle.

Zajímavosti o „Jak vycvičit draka“
— Film obsahuje celkem 1630 záběrů, což je nejvíce v historii filmů produkovaných studiem DreamWorkds.
— V jednom záběru se objeví více než 800 Vikingů.
— V jednom záběru se také objeví více než 2500 draků.
Tiskárny HP Designjet Z6100 využívá studio DreamWorks Animation během téměř každé produkce k tisku velkých barevných obrázků, jako jsou například vizuální návrhy pro velké krajiny, nebo obrázky finálních postav pro účely marketingu, či prezentací. Vytištěná kresba pomáhá tvůrcům sledovat zároveň celek i drobné odchylky záběru.

Tiskové zprávy

Diskuse