HP - Motýlová mánie šokovala Facebook

14. 6. 2010 18:52    Rubrika: Tiskové zprávy

Motýlová mánie HP šokovala Facebook, na síti vzlétlo 23 milionů motýlů, kterým k jejich letu pomohly především ženy

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Facebooková aplikace společnosti HP s jarní tématikou zaznamenala neuvěřitelný úspěch, když se do sbírání virtuálních motýlů zapojilo více jak půl milionu uživatelů. Společnost HP díky této aplikaci získala na Facebooku během šesti týdnů téměř 120 tisíc fanoušků. V takto krátké době je to na českou sociální síť rekord, který potvrdil, že když se udělá chytrá kampaň, má okamžitě odezvu a dokáže se stát velmi dobrým marketingovým nástrojem. Aplikaci pro HP připravila společnost Attention Media, s.r.o., ze skupiny OmnicomMediaGroup.
„Očekávali jsme úspěch, to nezastírám, ale konečná obliba aplikace i výsledky nás přesto velmi příjemně překvapily. Ukazuje se, že význam sociálních sítí v současném marketingu není pouze módním trendem, ale že skutečně funguje a při budování značky má svůj nezanedbatelný význam. Chceme se proto i v budoucnu při tvorbě kampaní zaměřit tímto směrem,“ říká Petr Trešl, marketing manažer Divize osobních počítačů společnosti HP.
V rámci jarní kampaně na podporu designového mininotebooku HP Mini 210 Vivienne Tam Edition, směrované především na ženy a dívky, spustila společnost Hewlett-Packard aplikaci „Pošli motýla a vyhraj“ v komunitní síti Facebook na adrese http://apps.facebook.com/posli-motyla/. Během soutěže si tak uživatelé poslali celkem přes 23 milionů motýlů.
Vítězové, kteří získali nejvíce bodů za poslané a obdržené motýly, vyhráli tři designové notebooky HP Mini 210 Vivienne Tam Edition. Další soutěžící v průběhu soutěže vyhrávali designové myši se stejným motivem.
O tom, že kampaň na internetu byla úspěšná, svědčí i statistická čísla. Před spuštěním aplikace na Facebooku mělo HP něco kolem jednoho tisíce fanoušků a k dnešnímu dni jich má téměř 120 000, z nichž více než 80 000 souhlasilo se zasíláním novinek a informací na svůj e-mail.

Z níže uvedeného grafu vyplývá, že se HP podařilo velmi přesně zacílit na cílovou skupinu pro svůj designový produkt. Drtivou většinu, 70 %, uživatelů tvořily ženy a nejvíce zastoupené věkové kategorie byly 25-34 let a 18-24 let.

Ze statistik je také možné vyčíst, že nejvíce uživatelů pocházelo z Krajů Moravskoslezského a Jihomoravského a až na třetím místě byla Praha. Tomu také odpovídají města, z kterých uživatelé nejčastěji pocházeli, tedy Praha, Ostrava a Brno.

Tiskové zprávy

Diskuse