Toshiba - 25. výročí prvního masově prodávaného notebooku na světě

21. 6. 2010 18:55    Rubrika: Tiskové zprávy

Inovace, rozmanitost a pohled do budoucnosti jsou základem strategie společnosti Toshiba pro trh mobilních počítačů

Toshiba - 25. výročí prvního masově prodávaného notebooku na světě

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění


Společnost Toshiba Europe GmbH dnes slaví 25. výročí od představení prvního notebooku na světě, který byl uveden na masový trh – modelu Toshiba T1100. Tento mezník v historii počítačů oslavuje rovněž tím, že se podílí na definování budoucnosti mobilní počítačové techniky ohlášením tří nových produktů. Patří mezi ně nejlehčí a nejtenčí plnohodnotný notebook v Evropě s úhlopříčkou displeje 13 palců, mobilní zařízení pro práci s internetem založené na platformě AndroidTM a limitovaná edice zařízení se dvěma dotykovými displeji a systémem Windows. Toto oznámení představuje významný mezník na seznamu světových novinek, které společnost Toshiba představila a který se neustále rozšiřuje.

Síla v inovacích s 25 lety zkušeností
Od uvedení prvního masově prodávaného notebooku na světě v dubnu roku 1985, modelu T1100, Toshiba nadále zůstává skutečným průkopníkem ve vývoji mobilní výpočetní techniky. „Od té doby jsme opakovaně prokázali naši snahu být přední společností v oblasti technologií, miniaturizace a praktičnosti. Nejen, že to je nedílnou součástí DNA společnosti Toshiba, ale jde rovněž o cestu vpřed v oblasti mobilních zařízení,“ řekl Alan Thompson, prezident společnosti Toshiba Europe GmbH. Celých 25 let využívají konstruktéři ve společnosti Toshiba své zkušenosti s cílem přinášet průkopnická řešení pro mobilní počítačová zařízení navržená s ohledem na co nejdokonalejší splnění potřeb uživatelů: Toshiba prodala od roku 1985 více než 90 milionů notebooků . „Nyní máme všechny předpoklady, abychom toto číslo zvýšili na 100 milionů prodaných kusů na celém světě do jednoho roku,“ řekl Alan Thompson.

Rozmanitost bude pokračovat
Vývoj, jenž začal před 25 lety v jedné nové kategorii produktů, se rozvinul do diverzifikovaných tržních segmentů. „Jsme přesvědčeni, že rozmanitost je klíčovým stavebním kamenem pro dosažení širokého přijetí ze strany uživatelů,“ řekl Alan Thompson. Toshiba tento trend podporuje v podobě uvedení těchto nových přístrojů, navržených pro splnění velmi specifických potřeb uživatelů: „Zatímco běžné notebooky s 15palcovými a většími displeji zůstanou jako hlavní zařízení pro tvorbu obsahu, budeme svědky rostoucích příležitostí na trhu pro inovativní malé přístroje, jako jsou například chytrý společník AC100 nebo dvoudisplejové Libretto W100 Limited Edition,“ dodává Alan Thompson.

Otevřené standardy a partnerský ekosystém
Společnost Toshiba chce zaručit, aby veškerá zařízení splňovala vyvíjející se potřeby trhu, a proto využívá otevřené standardy a neustále vyhodnocuje nové technologie. Toshiba rovněž aktivně vytváří partnerství s jinými předními společnostmi v oblasti technologií za účelem vybudování „ekosystémů“ kolem vlastních produktů. Cílem je umožnit spotřebitelům, aby si mohli vychutnat bezproblémové propojení hardwaru, softwaru, obsahu a služeb – bez ohledu na výběr produktů nebo způsob použití.

Ucelený pohled na potřeby zákazníků
Společnost Toshiba věnovala uplynulých 25 let rozvíjení přístupu, který vnímá jako „ucelený pohled“ na trh s počítačovou technikou s ohledem na obchodní uživatele i běžné spotřebitele. Vzhledem k tomu, že obsah je stále více dostupný v digitální podobě, lidé si rychleji zvykají na „multidisplejový svět“ a pro konkrétní situace používají různá zařízení.

Srdcem takového světa však zůstává notebook, a proto je „Multi Screen Vision“ (vize společnosti Toshiba o využití více zobrazovacích zařízení) navržen s cílem snadného uživatelského sdílení multimediálního obsahu – mezi přístroji, ale současně s přáteli, rodinami, kolegy a „cloudem“, s možností pohodlné synchronizace. „Toshiba chce oslavu 25. výročí notebooků využít k opětovnému ujištění o našem zaměření: využít veškeré naše technologické zkušenosti a inovace, aby se Multi Screen Vision stala skutečností a zásadní měrou změnila ‚digitální životy‘ našich zákazníků,“ uzavřel Alan Thompson.

Tiskové zprávy

Diskuse