Shrek, Zvonec a konec ožil ve 3D v počítačích HP

13. 7. 2010 21:40    Rubrika: Tiskové zprávy

„U nás v DreamWorks Animation vytvoříme dva až tři 3D filmy ročně, takže naším záměrem je nabídnout divákům zážitek té nejvyšší kvality při sledování každého nového filmu,“ uvedl Ed Leonard, ředitel technologií studia DreamWorks Animation. „HP nám pomáhá tohoto cíle dosáhnout tím, že našim filmařům poskytuje nejlepší nástroje a produkty tak, aby je technická stránka neomezovala, ale naopak posouvala vpřed.“

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění



“Studio DreamWorks Animation je známé tím, že díky neustálému posouvání hranic inovací pokaždé překvapuje diváky novými postupy,“ uvedl Kobi Elbaz, ředitel obchodní jednotky zákaznických řešení pro oblast Evropy, blízkého východu a Afriky, divize osobních počítačů společnosti HP. „HP se zavázalo k neustálým investicím do výzkumu a vývoje, aby mohlo zákazníkům, jako je studio DreamWorks, poskytovat inovace, které boří bariéry kreativity a dovolují tak vzniknout nové generaci filmů.“

Pro jejich nepřekonatelný výkon zvolili umělci DreamWorks Animation pro design všech součástí filmu, od postav až po nasvícení scény, pracovní stanice HP Z800. Podle DreamWorks Animation vykázaly pracovní stanice HPZ800 znatelně vyšší výkon oproti svým předchůdcům s nárůstem rychlosti až o 50 procent.
Renderingová farma studia DreamWorks Animation pro film „Shrek: Zvonec a konec“, která se skládá ze skupin počítačů pracujících v součinnosti na zpracování animovaných sekvencí, byla největší a nejvýkonnější, jaká kdy byla v tomto studiu při produkci počítačem animovaného filmu použita.
Během tvorby filmu „Shrek: Zvonec a konec“ bylo použito 76 terabytů dat a zabrala více než 46 milionů hodin renderingu v porovnání s 6 terabyty a necelými 5 miliony hodin v případě prvního filmu Shrek z roku 2001.
K vylepšením technologie nasvětlení scény se přidaly i obrovské pokroky při vývoji jednotlivých postav, zejména pak nejnovější efekty a nástroje pro tvorbu věrně vypadajících vlasů. V původním filmu Shrek byly vlasy postav většinou krátké a při modelování se vycházelo z jednolité hmoty, ke které bylo přidáno několik pramenů tak, aby bylo dosaženo co nejpřirozenějšího vzhledu. Vzhledem k úrovni tehdy dostupných technologií byly například vlasy princezny Fiony navrženy jako jeden dlouhý cop, který už se dále nijak zvláště nepohyboval.
Díky nejnovějším technologiím měli při tvorbě filmu Shrek: Zvonec a konec umělci volnou ruku a mohli navrhnout animace vlasů tak, aby lépe podtrhovaly charakter jednotlivých postav. Díky tomu má nyní princezna Fiona ohnivé kadeře, které povívají ve větru a zvýrazňují tím její roli slavné zlobří bojovnice.
Díky použití nejnovějších animačních nástrojů a podpoře špičkových produktů HP se film Shrek: Zvonec a konec mohl stát živou laboratoří nových technologií, které byly použity neotřelými způsoby. Široká podpora HP, která sahala od pracovních stanic HP Z800, na kterých pracovali tvůrci příběhu pomocí tabletů Citiq, přes servery ProLiant BL460c G6 až po monitory DreamColor a tiskárny, které zaručovaly barevnou konzistenci ve všech stupních produkce, pomohla filmařům studia DreamWorks Animation přetavit původní nápad do výsledného filmu, který přichází na plátna kin.
Zajímavosti o filmu Shrek: Zvonec a konec
— Vývoj „účesu“ princezny Fiony v podobě zlobřice zabral digitálním umělcům devět měsíců.
— Shrek měří přes dva metry deset, má 22 zubů a jeho ruka měří 34,3 cm od kořene dlaně po špičku prostředníčku. Boty by nosil jedenadvacítky (nebo 61 v evropské míře), což je stejná velikost, jakou má Shaquille O’Neal.
— Rampelník vystřídá během filmu čtyři různé paruky: paruku obchodníka, paruku pro projevy, nazlobenou paruku a vítěznou paruku.
— Rampelníkova chodidla měří 15,8 cm, což je zhruba délka chodidla dvou až tříletého dítěte.
— Podklady pro tvorbu bitvy mezi zlobry a čarodějnicemi byly vytvořeny pomocí technologie snímání pohybu. Pohyby pro herce připravili tři zkušení odborníci v oblasti bojových umění s více než 22 lety praxe dohromady, z nichž jeden byl učitel aikida a druhý americkým šampionem wu-shu.
— Během natáčení bylo rozepsáno, nahráno a rozkresleno ve storyboardech 65 sekvencí. Do finální podoby filmu se jich dostalo jen 32.
— Ve zlobřím táboře je 35 loučí v 59 záběrech. To je 2065 vrstev loučí, nebo 4130 pokud bereme v potaz stereoskopickou technologii.
— Tvůrci filmu Shrek: Zvonec a konec vytvořili 74 016 variací zlobrů, z nichž pouze 51 bylo poté použito pro veškeré záběry, kde se zlobři vyskytují.
— Na tanečním parketu a na balkónech se ve chvíli, kdy je Shrek předveden před Rampelníka, pohybuje 430 čarodějnic.
— Pro zlobry muselo být navrženo i spodní prádlo, protože jejich kilty byly při tanci poněkud příliš odhalující. U čarodějnic s podobným problémem byla pouze revidována simulace jejich šatů tak, aby k odhalování nedocházelo.
— Podkladem pro tancující zlobry byla nahrávka profesionální taneční skupiny s přibližně tuctem členů. Choreografem byl Michael Rooney, syn Mickey Rooneyho.
— Ve vzduchu Fioniny komnaty na starém hradě poletuje 449 166 částeček.
O filmu Shrek: Zvonec a konec
Když si podáte nebezpečnou dračici, zachráníte krásnou princeznu a tchýnino království, co dalšího ještě můžete dokázat? Pokud se jmenujete Shrek, pravděpodobně trochu zfotrovatíte. Místo toho, aby jako za starých dobrých časů děsil vesničany, teď jim otrávený Shrek rozdává autogramy. Co se to stalo s divokým zlobrem? Protože se mu stýská po době, kdy byl „pravým netvorem“, podepíše Shrek smlouvu se lstivým prodavačem iluzí Rampelníkem. V tu chvíli se ocitne ve zvrácené alternativní verzi království Za sedmero horami, kde jsou zlobři houfně pronásledováni, Rampelník je králem a Fiona ho ve skutečnosti nikdy nepotkala. Tak musí Shrek napravit, co spískal, zachránit přátele, obnovit svět takový, jaký býval, a znovu získat svou Pravou lásku.

Tiskové zprávy

Diskuse