Zoot - vyžádaný marketing a sociální nakupování

27. 7. 2010 20:14    Rubrika: Tiskové zprávy

Odborná internetová veřejnost tvrdí, že prostřednictvím sociálních sítí není možné uskutečnit velký obchod. Portál Zoot.cz hodlá tento mýtus zbořit zcela novým konceptem. Je to první služba v České republice postavená na kombinaci vyžádaného marketingu a sociálního nakupování.

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění


Zoot je postaven na principu vyžádaného marketingu
Vyžádaný marketing je nový směr komerční komunikace značek se spotřebiteli.
Nová platforma funguje na základě dohody se zákazníkem, o jaká sdělení má zájem a jakou formou chce být informován. Zoot následně za uživatele vybírá a hledá nejlepší nabídky zboží (slevy, limitované kolekce a výhodné akce) podle jeho preferencí. Oproti klasickým direct mailingovým službám tedy odstraňuje problém zasílání nevyžádaných informací.

„Zoot jsou jen vyžádané informace. Uživatelům přinášíme nabídky v podobě slev, akcí, bonusů nebo nových produktů od značek, které si sami předem vybrali. Nemusejí hledat nejlepší nabídky – Zoot je najde za ně. Zobrazí jim je na jejich osobním profilu, případně pošle upozornění e-mailem. V tom jsme o krok dále před různými srovnávači cen,“ uvádí Josef Havelka, spoluzakladatel portálu Zoot. „Dle průzkumu společnosti Fast Connect s uživateli internetu v ČR považují tři čtvrtiny respondentů službu Zoot za unikátní na českém trhu. Čtvrtina tvrdí, že by se do ní určitě zaregistrovala,“ dodává.

Zoot propojuje značky s jejich fanoušky
Sociální nakupování je založeno na šíření zpráv mezi fanoušky značek a jejich přáteli. Fanoušci značek se sdružují a tím získávají přístup k zajímavým nabídkám, akcím a novinkám. Zoot umožňuje zákazníkům stát se fanoušky značek a své tipy na nabídky a komentáře sdílet s komunitou jejich přátel v sociálních sítích.

Zoot přináší přidanou hodnotu jak fanouškům, tak značkám, jejich produktům a aktivitám. Poskytuje aktuální informace a pomáhá je prodávat. Soustředí se na nejdůležitější cílovou skupinu, a to na samotné příznivce značky. Pomáhá prohlubovat vzájemný vztah značek a fanoušků. Značky mohou díky Zootu nastartovat dialog se svými příznivci - získávat zpětnou vazbu a připravovat pro ně speciální aktivity a nabídky. Ty se pak díky dalším funkcím sociálního marketingu mohou rychle šířit internetem.

„27 % uživatelů sociálních sítí v České republice jsou fanoušci značek a jejich počet neustále roste. V době, kdy jsou uživatelé zahlcováni informacemi a kampaněmi o nových službách a produktech, důvěřují stále více doporučení svých přátel. Zoot nemá ambice vytvářet další sociální siť à la Facebook, ale je její nadstavbou zaměřenou na vztah značky a fanouška.,“ komentuje Ladislav Trpák, Chief Idealist společnosti Zoot, a dále dodává: „Zjednodušeně řečeno, když dáte do Zootu zajímavou inspiraci či nabídku, Zoot její dosah a rozšíření znásobí. A to u fanoušků - skupiny lidí, kteří o ni mají největší zájem. Výsledek představovuje zcela ojedinělý projekt, a to nejen v Čechách.“
Strategickým partnerm Zootu je společnost Vodafone
Vodafone podporuje nové trendy a se Zootem spolupracuje již od začátku jako strategický partner. Zoot, stejně jako Vodafone například v mobilní reklamě, staví na budování relevantního a dobrovolného vztahu mezi zákazníky a značkami a na inovativních přístupech a formátech reklamy. Oddělení Media Solutions Vodafonu zařadilo produkty Zoot i do své nabídky. Díky své povaze portál Zoot také rozšiřuje dlouhodobou strategii a komunikaci Vodafonu se zákazníky na sociálních médiích, která probíhá zejména na Facebooku a Twitteru či na www.blog.vodafone.cz.
„Se Zootem spolupracujeme, protože chceme spoluvytvářet nové trendy. Zoot stejně jako Vodafone podporuje reklamu postavenou na relevantních vyžádaných sděleních. Zároveň také navazuje na naši dlouhodobou komunikaci se zákazníky v sociálních sítích,“ říká Colin Shea, viceprezident pro strategii a plánování Vodafone.
Na přípravě Zootu také spolupracovaly desítky vybraných značek a internetových obchodů. Cílem bylo a je naplnit primární myšlenku projektu, tedy propojit značky s jejich fanoušky. Ke spuštění beta verze Zootu došlo 8. června 2010.
Více informací naleznete na www.zoot.cz.

Tiskové zprávy

Diskuse