McAfee - rostoucí rizika digitální hudby a filmů

16. 9. 2010 21:20    Rubrika: Tiskové zprávy

a filmů

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění


Vyhledávání bezplatného obsahu představuje pro uživatele řadu hrozeb

Společnost McAfee, Inc. (NYSE: MFE) vydala studii Digital Music & Movies Report: The True Cost of Free Entertainment (Zpráva o digitální hudbě a filmech: Skutečná cena bezplatné zábavy). Analýza ukazuje, že obliba on-line zdarma dostupné hudby a videa/filmů s sebou nese rostoucí počet bezpečnostních hrozeb. Výzkumníci společnosti McAfee zjistili, že přidání slova „free“ při vyhledávání zvyšuje riziko, že uživatel bude ve výsledcích vyhledávače odkázán na stránky obsahující malware. Studie také ukazuje, že internetoví podvodníci se snaží odkazy na škodlivý obsah propašovat i na seriózní weby týkající se hudby či filmů i na fanouškovské stránky. V posledních letech mají uživatelé Internetu stále větší zájem o on-line video nebo stahování hudby. Společnost comStore uvádí, že zatímco před rokem sledovalo on-line video 157 milionů uživatelů Internetu v USA, letos tento počet vzrostl na 177 milionů.

Shrnutí hlavních výsledků
Výzkumníci ve studii uvádějí řadu konkrétních hrozeb spojených s „free“ softwarem, soubory MP3, streamovaným videem, fanouškovskými weby, ale i s nebezpečnou reklamou, která se může zobrazovat i na renomovaných serverech. Průzkum ukazuje, že např. přidání slova „free“ při hledání vyzvánění pro mobilní telefony s sebou nese 300% nárůst odkazů na rizikové weby ve výsledcích vyhledávačů. Vyhledávání souborů ve formátu MP3 je pochopitelně méně rizikové, než když se k dotazu ve vyhledávači přidá „free“. Ovšem i když při vyhledávání MP3 souboru uživatelé deklarují, že chtějí za hudbu zaplatit, výsledky vyhledávání stále obsahují velký podíl odkazů na závadný obsah.
Společnost McAfee také detekovala tisíce velmi nebezpečných adres URL spojených
s fanouškovskými kluby nebo s komentáři zveřejněnými v sociálních sítích, jako je YouTube a Twitter. Podvodná reklama (malvertising), který se snaží uživatele přivést na stránky distribuující malware nebo pokoušející se o zneužití zranitelností prohlížeče, je rovněž obvyklým trikem podvodníků. Společnost McAfee identifikovala takovou reklamu např. letos v červnu v souvislosti s webem perezhilton.com.

Kompletní zprávu naleznete na: http://newsroom.mcafee.com/images/10039/DMMRReport_UK_25Aug2010.pdf

Jak se bránit
Společnost McAfee doporučuje uživatelům několik postupů, které sníží riziko plynoucí ze sledování digitální hudby a filmů:

- Vyhýbejte se vyhledávání obsahu „zdarma“ (free) a namísto toho si hudbu a filmy kupujte na legitimních placených webech.
- Neklikejte na reklamu (bannery) ani na odkazy na webech, u nichž neexistuje záruka solidnosti.
- Používejte komplexní sady zabezpečení, např. sadu McAfee Total Protection, která poskytuje ochranu i před nejnovějšími hrozbami.
- Používejte zdravý rozum, neklikejte bez rozmyslu na odkazy v diskusních fórech, sociálních sítích nebo na fanouškovských stránkách.
- Nainstalujte si do webového prohlížeče plug-in kontrolující bezpečnost odkazů ve výsledcích vyhledávání, jako je např. nástroj McAfee SiteAdvisor. Tento nástroj barevně odliší odkazy z hlediska jejich bezpečnostních rizik.
- Uvědomte si, že čím populárnější je určité téma, film nebo umělec, tím rizikovější budou i výsledky vyhledávání. Internetoví podvodníci sledují příslušné trendy a snaží se zneužívat aktuálních událostí.

Tiskové zprávy

Diskuse