McAfee - Aplikace Web 2.0 versus její využití ve firmách

30. 9. 2010 23:02    Rubrika: Tiskové zprávy

Obavy z bezpečnosti brání firmám více při svém podnikání využívat technologie Web 2.0 a sociální sítě

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Celosvětový průzkum společnosti McAfee ukazuje, že organizace jsou si vědomy možných příjmů z nasazení technologií Web 2.0, obávají se ale současně finančních ztrát v důsledku bezpečnostních rizik. Nejvíce používají Web 2.0 firmy v Brazílii, Španělsku a Indii.

Společnost McAfee, Inc. (NYSE: MFE) zjistila, že manažeři na celém světě si uvědomují hodnotu aplikací Web 2.0 pro podporu produktivity i zajištění nových příjmů. Současně jsou však i nadále hluboce znepokojeni bezpečnostními riziky, které by s nasazením těchto technologií mohly být spojeny. Průzkum mezi více než 1 000 manažery s rozhodovací pravomocí v 17 zemích ukázal, že 50 % firem se obává bezpečnosti aplikací Web 2.0 a 60 % se bojí možné ztráty reputace společnosti v důsledku zneužití těchto technologií. 70 % firem z průzkumu loni utrpělo finanční ztráty v souvislosti s bezpečností IT; v průměrná výše škody byla
2 miliony dolarů a celková částka u firem zúčastněných v průzkumu přesáhla
1,1 miliardy dolarů. Technologie Web 2.0 jsou pro podporu podnikání využívány nejvíce v Brazílii, Španělsku a Indii, nejmenší je jejich adopce v Kanadě, Austrálii, Velké Británii a ve Spojených státech. Studii s názvem Web 2.0: A Complex Balancing Act – The First Global Study on Web 2.0 Usage, Risks and Best Practices (Web 2.0: Komplexní vyvažování – první celosvětová studie o použití technologií Web 2.0, jejich rizicích i optimálních postupech) na objednávku společnosti McAfee provedlo centrum CERIAS (Center for Education and Research in Information Assurance and Security) na Purdue University.

Hlavní zjištění průzkumu:

• Přijetí technologií Web 2.0 se v různých zemích výrazně liší – V Brazílii, Španělsku
a Indii, kde je jejich nasazení v podnikání nejvyšší, je používá 90 % nebo více z firem zúčastněných v průzkumu. Nejmenší je tento podíl v USA, Velké Británii, Austrálii
a Kanadě.
• Nasazení technologií Web 2.0 je motivováno především nadějí získat nové příjmy – 75 % dotazovaných organizací uvedlo, že rozšířené využívání technologií Web 2.0 vytvoří nové zdroje příjmů, zatímco 40 % se domnívá, že tyto nástroje zvýší produktivitu práce
a zlepší efektivitu marketingových strategií.
• Bezpečnost v centru zájmu – Polovina respondentů jmenovala bezpečnost jako hlavní problém, který zvažují v souvislosti s technologiemi Web 2.0. Třetina pak přímo uvedla, že právě obavy ze zabezpečení jsou hlavním důvodem, proč v rámci svého podnikání nevyužívají technologie Web 2.0 ve větší míře. Mezi hlavními hrozbami, které mohou způsobit zaměstnanci používající aplikace Web 2.0, uváděli respondenti malware (35 %), viry (15 %), přehlcení informacemi (11 %) a spyware (10 %).
• Firmy se bojí poškození svého dobrého jména – 60 % dotazovaných firem v rámci průzkumu uvedlo, že jako nejvýznamnější důsledek nevhodného použití aplikací Web 2.0 a sociálních médií vnímají možnou ztrátu reputace, hodnoty značky, ztrátu zákazníků nebo i celkové důvěryhodnosti. Třetina respondentů připustila, že po pracovním využití sociálních médií bylo nutné vynaložit původně neplánované náklady, aby se podařilo vyřešit související problémy. 14 % organizací uvedlo, že utrpěly ztráty v důsledku právních sporů či hrozeb žalobami, když jejich zaměstnanci ohrozili důvěrnost citlivých informací; za více než 60 % těchto incidentů přitom mohlo používání sociálních médií.
• Mnoho firem namísto přijetí příslušných politik aplikace Web 2.0 blokuje – Z celosvětového průzkumu vyplynulo, že 13 % firem blokuje na pracovišti používání veškerých sociálních médií a 81 % zakazuje používání alespoň jednoho nástroje Web 2.0, protože mají obavu ze souvisejících bezpečnostních rizik. Naopak téměř třetina respondentů tvrdí, že nemají na pracovišti implementovány žádné politiky vztahující se k sociálním médiím. 25 % organizací monitoruje, jak zaměstnanci používají aplikace Web 2.0, 66 % zavedlo politiky pro používání sociálních médií a 71 % z nich (tj. 47 % celkově) používá technologické prostředky k vynucení těchto politik.

Společnost McAfee uskuteční 6. října webové vysílání o bezpečnosti aplikací Web 2.0. Vystoupí zde Chenxi Wang z analytické firmy Forrester Research. Webcast by měl firmám pomoci v úspěšném používání technologií Web 2.0. Zájemci se mohou registrovat na linku níže a získat tak podrobnější informace: http://networkprotection.mcafee.com/forms/10Q4Web20ForresterWebinar?PPCid=S2hpb

Studie společnosti McAfee Web 2.0: A Complex Balancing Act – The First Global Study on Web 2.0 Usage, Risks and Best Practices je k dispozici na webu www.mcafee.com

O studii
Technologie Web 2.0 se v rámci studie chápou v širokém smyslu jako sociální média určená pro koncové uživatele (aplikace typu Facebook, Twitter a YouTube) i speciální řešení pro firmy. Průzkum provedla v 17 zemích světa mezinárodní výzkumná firma Vanson Bourne, která oslovila více než 1 000 manažerů s rozhodovacími pravomocemi. Organizace CERIAS provedla analýzu výsledků a doplnila je o rozhovory s předními experty na tuto problematiku a jejich komentáře. Výsledkem je studie, která do hloubky ukazuje, jak se organizace snaží najít optimální přístup k rizikům i přínosům, které pro ně znamenají technologie Web 2.0, jaké v tomto ohledu vyvíjejí politiky a jak optimalizují své postupy.
O Purdue University
Purdue University je jednou z předních veřejných výzkumných institucí v USA. Soustředí se na vědu, technologii, inženýrské obory, zemědělství a management.
O CERIAS
CERIAS (Center for Education and Research in Information Assurance and Security) je celosvětově největší interdisciplinární akademické centrum zaměřené na problémy informační bezpečnosti, soukromí a kybernetické kriminality. CERIAS je součástí Purdue University.

Tiskové zprávy

Diskuse