Gopas - zájem o manažerské kurzy zaměřené na projektové řízení
18. 11. 2010 20:04 Rubrika: Tiskové zprávy
Zvýšený důraz na efektivitu přišel v minulých dvou letech do firem s poklesem příjmů.
TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění
Růst zájmu o manažerské kurzy v posledních dvou letech dokazuje, že firmy v období obecného ekonomického útlumu kladou stále vyšší důraz na efektivitu své práce. Společnosti začaly více hledat cesty, kde mohou ušetřit. Firmy většinou nemají problém s definicí svých cílů, ale spíše s jejich efektivním dosahováním. Stále více využívají ke školení zaměstnanců manažerské kurzy, které jim zefektivní projektové řízení a následný chod firmy. Čeští manažeři ale stále ještě nedoceňují zdokonalování se v Time managementu tak, jak je to běžné v ekonomicky rozvinutějších zemích. Roste také zájem o závěrečná hodnocení a oficiální certifikáty, protože výsledky proškolení chtějí „mít na papíře“.
V roce 2009 byl v Počítačové škole Gopas o manažerské kurzy dosud nejvyšší zájem a letošní rok již jeho hodnot dosahuje. „Před dvěma lety jsme čekali pokles zájmu o manažerské kurzy. Poptávka po nich se jevila jako saturovaná. S krizí se však zvedla další vlna zájmu o efektivnější řízení procesů. A z této situace se nám narodily dva nejúspěšnější roky v této oblasti,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy Gopas. Gopas nenabízí jen manažerské kurzy pro IT firmy, ale i pro společnosti nejrůznějšího zaměření. „IT firmy samozřejmě činí důležitou část našich klientů i v manažerských kurzech, protože jsou zvyklé se u nás školit na svůj hlavní předmět činnosti, ale velký počet dalších klientů je různorodého zaměření,“ dodává Dvořák.
Zájem nejvíce roste o školení ITIL (Information Technology Infrastructure Library), což je obecně dostupný rámec zlepšování procesů v IT. Zaznamenáváme také zvýšení zájmu o COBIT (Control Objectives for Information and related Technology) a obecnější kurzy Řízení změny. Kurzy Time managementu jsou v profesionálním a praktickém pojetí stále ještě nedoceněné. „Lze říci, že obecně přetrvává laické pojetí této metody efektivního využívání času jako rychlého vyřizování emailů. Možná, že někomu poučka přečtená v populární publikaci pomůže, ale to s profesionálním Time managementem nemá moc společného,“ říká ze své zkušenosti lektor manažerských kurzů Gopasu Martin Vitouš.
Klienti také kladou stále větší důraz na efektivitu samotných kurzů pro své zaměstnance, a proto požadují vstupní a výstupní testy, jejichž porovnání ukazuje posun vědomostí a zkušeností. Také oficiální certifikáty dosažené úrovně vykazují v posledních letech nárůst. „Firmy certifikátem zaměstnance prokazují úroveň služby, kterou nabízejí, a každý individuální klient, který certifikát získá, dokládá jednoznačně svému budoucímu zaměstnavateli úroveň kvalifikace,“ upozorňuje Martin Vitouš. Je patrný i růst zájmu samotných zaměstnanců, kteří sami certifikáty požadují po svém zaměstnavateli, protože to zvyšuje cenu jejich práce. Zvláště v situaci, kdy je stále běžnější odchod za prací do zahraničí. Pak univerzální prokázání úrovně kvalifikace hraje velkou roli.