The Legend of Zelda slaví 25. narozeniny

21. 6. 2011 20:22    Rubrika: Tiskové zprávy

HISTORIE SÉRIE THE LEGEND OF ZELDA

The Legend of Zelda slaví 25. narozeniny

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění

Legendární série The Legend of Zelda slaví 25. narozeniny

Od okamžiku, kdy hráči poprvé začali prozkoumávat mýtické království Hyrule, uplynulo již 25 let. Herní série The Legend of Zelda přišla na svět jako nápad, dnes nejslavnějšího herního vývojáře Nintenda, Shigeru Miyamota, a časem se z ní stala bezpochyby nejznámější dobrodružná hra, jakoU kdy svět viděl. Ke dnešnímu dni se prodalo již 62 milionů her pod značkou The Legend of Zelda, která nyní prošla další proměnou, když debutuje na handheldu Nintendo 3DS ve 3D zpracování. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D se v Evropě začala prodávat minulý pátek.

Název The Legend of Zelda je odvozen od protagonistky her, princezny Zeldy. Na tu má spadeno zlý černokněžník Ganondorf, který doufá, že s pomocí Zeldy získá absolutní kontrolu nad silami Triforce. Při každém dalším Ganondorfově pokusu, se ale vždy objeví tichý mladík Link, jenž tyto plány vždy překazí. V každém díle série The Legend of Zelda tak musí statečný jinoch vyslyšet volání o pomoc, stát se legendárním hrdinou a zachránit království.

Za 25 let existence série se od dílu k dílu mění příběh i postavy. Některá témata se ale táhnou celou sérií: hrdina bývá oděn v zeleném oblečení, v rukou třímá legendární meč Master Sword, jímž vyhání zlo z království Hyrule a na konci vždy zachrání princeznu Zeldu.

Hra The Legend of Zelda: Ocarina of Time, je považována za jednu z nejlepších her nejen v rámci série The Legend of Zelda, ale v celé videoherní historii. Původně vyšla v Evropě v roce 1998 pro konzoli Nintendo 64 a dočkala se uznání za inovativní akci prostoupenou hratelnost, jež byla kombinována s poutavým příběhem a nezapomenutelné postavy.

Titul The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D přichází s dalšími vylepšeními původního originálu, která plně využívají možností Nintenda 3DS. Další život této nesmrtelné klasice vdechuje například nové grafické zpracování obohacené o trojrozměrnou hloubku zobrazení nebo nové ovládací schéma, které vychází z možností Nintenda 3DS. Ať už budete hrát poprvé nebo do království Hyrule cestujete pravidelně, propracovaná hratelnost titulu The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D nabízí nové magické dobrodružství pro každého.

Hra The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D se v Evropě začala prodávat 17. června 2011, exkluzivně pro systém Nintendo 3DS.

ČASOVÝ VÝVOJ HER V SÉRII THE LEGEND OF ZELDA

The Legend of Zelda™ –1987 (Nintendo Entertainment System™)
Princ Temnoty Ganon zajal princeznu Zeldu, kterou miluje celé království Hyrule. Dříve než byla chycena, stihla Zelda rozbít magický artefakt Triforce of Wisdom a jeho osm kousků rozmístit po celém království. Hrdina Link slibuje, že kousky znovu získá a zachrání princeznu Zeldu.

Zelda II - The Adventure of Link – 1988 (Nintendo Entertainment System™)
Záhadný čaroděj nakazil princeznu Zeldu, která tak upadla do věčného spánku. Link zjišťuje, že se kouzelník ukryl v prastarých ruinách Velkého Paláce, které navíc zabezpečil magickou bariérou. Tu může Link prorazit pouze v případě, že získá části magického krystalu, které jsou ukryty na místech po celém království Hyrule. Link se tohoto úkolu nezalekne a zlého čaroděje úspěšně poráží.

The Legend of Zelda™: A Link to the Past – 1992 (Super Nintendo Entertainment System™)
Vládu nad královstvím Hyrule získal zlý černokněžník Agahnim. Svou moc a sílu navíc použil k tomu, aby vysvobodil Ganona, jenž byl uvězněn v Temném Světě. Po záchraně Zeldy z Agahnimovy moci osvobozuje i zbytek Sedmi Panen, následovníků Sedmi Mudrců, což byla skupina, která před dávnými časy uvěznila Ganona.

The Legend of Zelda™: Link’s Awakening – 1993 (Game Boy™)
Během plavby po moři se Link beznadějně ztratí a ztroskotá u břehů ostrova Koholint. Během svého pobytu na ostrově pomáhá Link mnoha zdejším obyvatelům při obnově osmi Nástrojů Sirén a probuzení Větrné Ryby.

The Legend of Zelda™: Ocarina of Time – 1998 (Nintendo® 64)
Mladík Link byl obelstěn Ganondorfem, králem zlodějů Gerudo. Díky Linkovi získává Gerudo přístup do oblasti Sacred Realm, kde se dostal k síle Triforce, a získal tak dost síly k tomu, aby zotročil celou zemi. Link musí používat magickou okarínu nejen pro cestování napříč královstvím Hyrule, ale i pro cesty v čase, aby zemi opět osvobodil od Ganondorfa.

The Legend of Zelda™: Majora’s Mask – 2000 (Nintendo® 64)
Hra je zasazena nějaký čas za události v The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Link se objevuje v zemi Termina, která je akutně ohrožena počínáním Skull Kida, jenž je posedlý temnou silou relikvie zvané Majora's Mask. Ten uvrhl celou zemi do zkázy. Link má pouze 72 hodin, aby toto řádění zastavil, takže bude muset opět cestovat časem, dokud se mu nepodaří zemi zachránit.

The Legend of Zelda™: Oracle of Ages – 2001 (Game Boy™ Color)
S využitím legendární síly Triforce cestuje Link do vzdálené země Labrynna. Veran, Čarodějka Stínů, vyvinula plán, jak změnit minulost Labrynny, aby tak mohla její duše vládnout v současnosti. Lstí a podvodem získá Veran sílu Naryu a cestuje v čase 400 let zpátky. Současnost v Labrynně se na základě Veraniných činů okamžitě dramaticky změní. Ale dříve než Čarodějka Stínů může dokončit svůj temný plán, použije Link magickou Harfu, která mu umožní cestovat v čase a získat osm Esencí Času, s jejichž pomocí opět jednou zachrání svět před zkázou.

The Legend of Zelda™: Oracle of Seasons –2001 (Game Boy™ Color)
Poté, co je magicky přenesen do rozlehlého světa zvaného Holodrum, je Link svědkem, jak po moci toužící generál Onox vyvolá mocnou bouři a unese krásnou tanečnici a věštkyni Din. Onox využije schopností Din, aby uvrhl přírodní síly do chaosu, takže je na Linkovi, aby v zemi opět nastolil mír. Po získání osmi Esencí Přírody může dát sílu stromu Maku, a tak vrátit přírodu a roční období zase do normálního stavu.

The Legend of Zelda™: A Link to the Past – Four Swords – 2003 (Game Boy Advance™ SP)
Zlý čaroděj Agahnim získal vládu nad královstvím Hyrule a použil svou moc k osvobození Ganona z vězení v Temném Světě. Poté, co Link zachránil princeznu Zeldu z Agahnimovy moci, probudil i následovníky Sedmi Mudrců a porazil Ganona. Ve Four Swords získává Link sílu meče Four Sword, jenž mimo jiné umí svého majitele rozdělit na čtyři identické klony. Čtyři Linkové tak spojují síly, aby osvobodili princeznu Zeldu ze spárů zlovolného čaroděje větru Vaatiho.

The Legend of Zelda™: The Wind Waker – 2003 (Nintendo GameCube™)
Emoce mladíka Linka vzplanou okamžitě poté, co uvidí, jak jeho sestru unáší obrovský pták. Vydává se tedy na epickou cestu, aby svou sestru našel, a při tom přijde na kloub velké záhadě a naučí se řídit svou plachetnici mezi ostrovy. Zachránit svět před zkázou může Link pouze v případě, že si osvojí využívání síly větru.

The Legend of Zelda™: The Minish Cap- 2004 (Game Boy Advance™)
Čaroděj větru Vaati se dostal ze svého uvěznění v prastarém mystickém meči, který byl nyní rozbit. A ihned začíná královstvím Hyrule šířit zkázu. Jedinou možností, jak Vaatiho zastavit, je dát znovu dohromady meč a znovu v něm Vaatiho uvěznit. Ale znalosti, jak meč znovu opravit, mají pouze malí lidé, zvaní Minish, kteří žijí v zemi, neviditelné dospělýma očima. Úkolu prozkoumat svět Minish se tak ujímá mladík Link, jenž při tom využívá i možností magického klobouku.

The Legend of Zelda™: Four Swords Adventures- 2005 – (Nintendo GameCube™)
Linkovo poslední dobrodružství začíná v okamžiku, kdy čaroděj větru Vaati začíná opět dělat potíže poté, co byl před dlouhou dobou s pomocí magického meče Four Sword uvězněn. Když záhadně zmizí princezna Zelda, je Link lstí zatažen k tomu, že Vaatiho ze vězení osvobodí. Nyní musí využít síly meče, aby se opět mohl rozdělit do čtyř klonů a znovu Vaatiho uvěznit.

The Legend of Zelda™: Twilight Princess- 2006– (Wii / Nintendo GameCube™)
Linkův jednoduchý život pasáčka ovcí se rázem obrátí naruby, když jsou uneseny děti z vesnice a země je uvržena do temnoty. V paralelním království je navíc Link přeměněn ve vlka, a tak se musí naučit používat své nové schopnosti a osvobodit království Hyrule i princeznu Zeldu z nadvlády stínů. Hra vyšla pro konzole Nintendo GameCube a Wii, přičemž Wii verze využívá pohybové ovládání prostřednictvím inovativního ovladače Wii Remote. To umožňuje hráčům používat pro ovládání realistické pohyby, díky čemuž se cítí jako součást hry více než kdykoliv předtím.

The Legend of Zelda™: Phantom Hourglass – 2007 – (Nintendo DS™)
Děj se odehrává pár měsíců po událostech ve hře The Legend of Zelda: The Wind Waker a sleduje příběh Linka, který hledá ztracenou Tetru. Díky záhadnému artefaktu zvanému Phantom Hourglass může Link cestovat hluboko do nebezpečných kobek, aniž by se zranil. Tato hra opět přinesla revoluci v ovládání série Zelda, protože se ovládala kompletně prostřednictvím dotykového displeje handheldu Nintendo DS.

The Legend of Zelda™: Spirit Tracks – 2009 – (Nintendo DS™)
The Legend of Zelda: Spirit Tracks se odehrává 100 let po událostech ze hry The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Link se zde postaví zlému Chancelloru Coleovi, který unesl princeznu Zeldu, aby oživil pradávného Krále Démonů. Link se učí u železnice, a tak nasedne na svůj vlak a vydává se obnovit mizející koleje, aby zabránil oživení Krále Démonů.

Země
Zkratky her v popisech zemí
The Legend of Zelda (NES) – LOZ
The Adventures of Link (NES) – AOL
A Link to the Past (SNES) – LTTP
Link’s Awakening – LA
Ocarina of Time – OT
Majora’s Mask – MM
Oracle of Seasons – OS
Oracle of Ages – OA
Spirit Tracks – ST
The Wind Waker – WW
The Minish Cap - MC
Four Swords Adventures – FSA
Twilight Princess – TP
Phantom Hourglass – PHG

Hyrule – LOZ, AOL, LTTP, OT, WW, FSA, MC, TP, OS, PHG, ST
Království Hyrule je plné různých příšer, ras a míst a odehrává se zde spousta důležitých bitev a událostí. Lidé z Hyrule byli vždy duchovně založení a vždy měli velkou úctu před silami Triforce. Zemi řídí královská rodina, která je nejznámější a nejvíce respektovanou rodinou v Hyrule.

Termina - MM
Země podobná Hyrule. V Termině žije mnoho stejných ras, každá se svým vlastním vůdcem. Každý rok se zde ve městě Clock Town koná obrovský festival, který oslavuje památku Čtyř Velikánů. Ti podle legendy stvořili Terminu a stále stojí na stráži, aby ji ochránili od všeho zlého.

Koholint Island - LA
Když Link při své plavbě po moři zpět do Hyrule ztroskotal, stalo se tak na ostrově Koholint. Zemi řídí z pozice císaře Větrná Ryba. Link zjišťuje, že dokud ísaře neprobudí ze snů, nebude moci ostrov Koholint opustit. Ostrov je osídlen lidmi, kteří připomínají obyvatele Hyrule a Link si stále není jistý, zda Koholint není místem, kam se podíval pouze ve svých vlastních snech.

The Dark World/Sacred Realm – LTTP, OT, FSA
Sacred Realm je mýtická oblast, vytvořená Bohyní Hyrule jako posvátné a bezpečné místo pro uložení Triforce. Když do Sacred Realm vstoupí normální člověk z Hyrule, změní se v monstrum, pokud má chamtivé nebo nečisté záměry.

Labrynna - OA
I když v Hyrule vládl mír, neměl Link čas na odpočinek. Síla Triforce ho povolala do země Labrynna, když se tam snažil uplatnit svou sílu Ganon. Labrynna je osídlena stejnými rasami jako Hyrule, ale má i své vlastní obyvatele, kteří se vyskytují pouze zde.

Holodrum - OS
Holodrum je velmi barevná a veselá země, která se nachází někde daleko od Hyrule. Linka sem přivádí Triforce, když generál Onox použil schopnosti věštkyně Din, aby narušil přírodní rovnováhu. Holodrum je velmi podobný Labrynně, ale je charakteristický svými unikátními místy a obyvateli.

Subrosia - OS
Subrosia je země hluboko uvnitř planety, kterou obývá rasa mírumilovných lidí. Jediný známý vstup do Subrosie se nachází v Holodrumu.

Twilight Realm – TP
Twilight Realm je paralelním světem ke Království Světla (Hyrule). Vše se zde odehrává ve stínech. Jako vstupy do tohoto světa slouží podivné portály, které se otevírají po celém Hyrule. Do té doby byl jedinou cestou do Twighlight Realmu artefakt Black Mirror, který se používá k trestání odsouzených zločinců.

Rasy v království Hyrule
Hyliané žijí v Hyrule
Popis: Hyliané získali požehnání bohů, takže mohou používat výjimečné magické schopnosti jako například telepatickou komunikaci nebo umění výroby silných elixírů. Díky tomu je to nejsilnější rasa v celém Hyrule. Vypadají jako lidé, jen jejich uši jsou dlouhé a špičaté. K této rase patří Zelda i Link.

Sheikahané žijí ve vesnici Kakariko v Hyrule
Popis: Vesnici Kakariko založil Impa the Sheikah a Sheikahané, také označovaní jako „Lid Stínu“, jsou lidé vybraní bohy, aby ochraňovali Triforce a královskou rodinu. Vypadají velmi podobně jako Hyliané, ale jsou o něco větší. Má se za to, že téměř všichni padli v průběhu Velké Války. Impa, ochránce princezny Zeldy ve hře The Legend of Zelda: Ocarina of Time, je jedním z posledncíh, kteří přežili.

Kokiriané žijí v lese Kokiri v Hyrule
Popis: Kokiriané jsou rasou dětsky vypadajících lidí, u nichž se zdá, že zůstanou dětmi navždy. Žijí v lese Kokiri pod ochranou stromu Deku. Starý mýtus praví, že když Kokirian opustí les, tak zemře. Každý Kokirian se narodil s ochraňující vílou. K této rase patří Saria.

Goroni žijí v Hyrule, Labrynně a Termině
Popis: Goroni jsou klidná rasa, která neublíží nikomu, kdo nechce ublížit jim. Pokud se s někým skamarádí, stanou se z nich navždy věrní přátelé. Vedle toho ale mají značné znalosti a sílu v oblasti bojových technik. Goroni jsou známí tím, že jedí kameny a často budují doly, aby našli ty nejchutnější. Členy této rasy jsou Darunia a Darmani.

Zorové žijí v Hyrule, Holodrumu a Termině
Popis: Zorové jsou silná, ale zároveň i velmi zranitelná rasa vodních lidí. Jejich síla je k vidění ve hře The Legend of Zelda: Majora's Mask, když se Link převtělí do legendárního zoranského hudebníka Mikaua. Jsou to extrémně dobří plavci, ale k přežití potřebují vodu. K této rase patří i princezna Ruto a král Zora.

Dekuové žijí v Hyrule a Termině
Popis: Dekuové jsou podivná rasa: jsou zároveň přátelé i protivníci. Ve hře The Legend of Zelda: Ocarina of Time se objevují zejména jako nepřátelé, ale v titulu The Legend of Zelda: Majora's Mask se ukazuje, že i mezi nimi existují lidé, kteří žijí ve své vlastní společnosti. Dekuové jsou lidé, kteří se v prvé řadě starají pouze o své vlastní záležitosti, a proto mohou měnit svůj postoj mezi dobrem a zlem na základě toho, co si myslí, že pro ně v danou chvíli bude nejlepší. Mezi členy této rasy najdeme princeznu Deku.

Gerudové žijí v Hyrule a Termině
Popis: Gerudové jsou osamělou rasou pouštních lidí. Žijí v pevnostech a jsou známí jako zloději. Téměř všichni Gerudové jsou ženy, ale pravidelně každých 100 let se narodí i mužský Gerudo. Tento muž vždy zaujme post vůdce celého lidu a to až do té doby, než se narodí nový muž. K této rase patří Ganondorf a Nabooru.

Na Víly lze narazit po celém Hyrule
Popis: Ochraňující Víly, nebo jen jednoduše víly, jsou malá létající a zářící stvoření, které mají za úkol chránit děti Kokirianů, která jim byla určena. Při zmínkách o rasách obyvatel Hyrule se na Víly často zapomíná. A to i přesto, že hrají důležitou roli v Linkových dobrodružstvích. Mezi víly patří Navi, Tatl a Tael.

Lidé Minish žijí v Hyrule
Popis: Malinkatí lidé Minish žijí v zemi, kterou není možné vidět dospělýma očima, a mají cenné znalosti a dovednosti. Přišli z jiného světa, kam se každých 100 let otevírá brána.

Twiliové žijí v Twilight Realmu
Tito obyvatelé světa stínů jsou běžně mírumilovnou a inteligentní rasou.

Tiskové zprávy

Diskuse