Telefónica - evropským lídrem v oblasti zelených služeb

24. 6. 2011 19:58    Rubrika: Tiskové zprávy

Telefónica Czech Republic snížila svou uhlíkovou stopu o 5 tisíc tun CO2 a zrecyklovala 269 tun elektrozařízení

TISKOVÁ ZPRÁVA - v původním znění


V každoročním průzkumu " Zelený kvadrant" společnosti Verdantix, zaměřeném na udržitelnost mezi evropskými telekomunikačními společnostmi, se skupina Telefónica umístila mezi pěti předními společnostmi z pohledu energeticky úsporných služeb.

Průzkum prokázal, že skupina Telefónica je jednou z evropských telekomunikačních společností, která je schopna ve svých produktech a službách lépe zohlednit kritéria týkající se energetické úspornosti a také se zavázala k zajišťování udržitelnosti a enviromentálnímu chování i v budoucnosti.

V České republice ušetřila společnost Telefónica v posledním roce bezmála 70 000 m 3 zemního plynu nebo 10 000 MWh elektrické energie a snížila tak svou uhlíkovou stopu o více než 5 tisíc tun CO2.

" Telefónica Czech Republic důsledně dbá na používání k přírodě co nejšetrnějších přístupů a telekomunikačních technologií, které mají jednak nízkou spotřebu energií nebo využívají obnovitelné zdroje. Příkladem může být výměna mobilní 2G technologie v loňském roce." říká Martin Bek, ředitel divize služeb společnosti Telefónica Czech Republic, a.s.

Společnost Telefónica Czech Republic také v loňském roce odevzdala více než 269 tun vysloužilých elektrozařízení, což jí vyneslo prvenství v rámci projektu Zelená firma. Tento projekt organizovaný společností REMA Systém umožňuje společnosti i jejím zaměstnancům odevzdávat nepotřebná elektrická i elektronická zařízení. Cílem je snížit negativní dopady na životní prostředí zajištěním efektivního zpětného odběru a následné recyklace těchto elektrozařízení.

Podle "Zeleného kvadrantu udržitelných telekomunikačních společností za rok 2011" jsou silné stránky společnosti Telefónica následující:

Portfolio jejích energeticky hospodárných služeb, zejména se jedná o chytré budovy, služby virtuálního hostingu i zelené mobilní služby, využívající hospodárně fungující technologie.
Její integrovaná strategie týkající se klimatických změn a dosahování energetické účinnosti zaměřující se na rozvoj podnikání.
Její model správy a řízení společnosti sloužící k řízení spotřeby energií a snižování vytváření skleníkových plynů při provozu.
Verdantix je jednou z předních analytických firem v hodnocení environmentálních aspektů a udržitelnosti v ICT. Aby společnost Verdantix mohla telekomunikační poskytovatele hodnotit, porovnává řešení předložená celkem 18 operátory. Analyzuje odpovědi společností na více než 40 otázek týkajících se poskytování řešení pro virtuální schůzky, virtuální hosting a cloud computing, chytré měření a M2M řešení. Dotazník také obsahoval skupinu otázek týkajících se obchodní strategie s ohledem na energetickou účinnost, emise oxidu uhličitého, inovaci a celkovou udržitelnost. Otázky jsou kladeny i 15 společnostem, které nakupují telekomunikační služby, a jejichž výnosy přesáhly 175 milionů euro.

Další informace: http://www.crandsustainability.telefonica.com/en/environment_change/
http://www.verdantix.com/index.cfm/papers/Products.Details/product_id/241/green-quadrant-sustainable-telecoms-europe-2011/

Myslíme na lidi
Telefónica provozuje jako jediný operátor bezplatnou nonstop službu "Hovor pro neslyšící", kde měsíčně pomůže vyřešit 1550 požadavků lidí sespecifickými potřebami.

Tiskové zprávy

Diskuse