Lenovo bylo v ČR jedničkou v prodeji desktopů

4. 3. 2012 00:45    Rubrika: Tiskové zprávy

Podle lokálních finančních výsledků za poslední kvartál dosáhla společnost Lenovo pozice české jedničky v prodeji desktopových počítačů ve spotřebitelském segmentu s 16,6% podílem na objemu trhu. Meziroční nárůst počtu dodaných kusů v tomto segmentu přitom podle dat výzkumné společnosti IDC činil 53,6 %.*

Lenovo bylo v ČR  jedničkou v prodeji desktopů

Podle výsledků za celý loňský rok patří Lenovo u nás s 10,5% podílem a 120 340 prodanými kusy celkově mezi top 5 výrobců počítačů.

„Přestože počítačový trh v roce 2011 v České republice poklesl o 12 %, Lenovo dosáhlo mezi klíčovými hráči na trhu nejvyššího meziročního nárůstu, a to 23,2 % oproti roku 2010. Za těmito výsledky stojí meziroční nárůst v prodeji desktopových i přenosných počítačů“, říká Petr Toman, generální ředitel Lenovo Czech Republic. „S ohledem na klesající podíly naší konkurence hledíme s optimismem do budoucna a očekáváme, že by se nám v příštím období mohlo podařit dostat se mezi trojici nejúspěšnějších výrobců u nás“, dodává.

Rekordní přitom byly i výsledky za celý loňský rok v prodeji desktopů, kam se řadí i stále více populární all-in-one počítače. Zatímco u desktopů celkově Lenovo zaznamenalo v loňském roce meziroční nárůst prodeje o 34 %, u podkategorie all-in-one počítačů to bylo 302,3 %.

Rok 2011 byl pro Lenovo v České republice ve znamení řady novinek. Řadu ThinkPad Edge, která je určená pro podnikatele a menší firmy, rozšířily prémiové modely, v oblasti ThinkPadů byl pak nejzajímavější novinkou model ThinkPad X1, nejtenčí ThinkPad, který kombinuje tenký a lehký design, dlouhou výdrž baterie a rychlé nabíjení.

Segment desktopů obohatilo v rámci Lenovo Do Tour, která křižovala celou Evropou, pět nových modelů, mezi kterými byly zastoupeny tradiční desktop ThinkCentre Edge 71, desktop typu vše v jednom (AIO) ThinkCentre Edge 71z, prémiový desktop ThinkCentre Edge 91, AIO desktop ThinkCentre Edge 91z a desktop AIO ThinkCentre M71z určený pro školy, velké firmy a státní organizace.

Řada Idea přinesla nové notebooky i AIO, koncem roku se na český trh dostal i první ultrabook od Lenova IdeaPad U300s, který je určený pro uživatele, kteří ocení styl i rychlou odezvu. S tloušťkou necelých 15 milimetrů, výdrží na baterii až 8 hodin, prodyšnou klávesnicí nebo technologií Intel Advanced Cooling si získal pozornost nejen široké veřejnosti, ale i odborníků.

V neposlední řadě nesmíme zapomenout ani na tablety, které měli zákazníci možnost zakoupit od léta. Mobilní tablet IdeaPad K1 představuje stylového společníka do kabelky, který je k dispozici v elegantní bílé nebo vášnivě červené. ThinkPad Tablet kombinuje multimediální a zábavní funkce, takže jej lze využít nejen pro zábavu, ale i ve škole nebo v podnikání.

* Zdroj: IDC Quarterly PC Tracker, 2012

Tiskové zprávy

Diskuse