Ředitelkou nově vzniklé divize PPS společnosti HP se stala Erika Lindauerová

3. 7. 2012 22:00    Rubrika: Tiskové zprávy

Společnost HP s platností od 1. června 2012 oznámila jmenování Eriky Lindauerové ředitelkou nové divize PPS (Personal and Printing Systems - výpočetní a tisková řešení) pro Českou republiku a Slovensko. Nová organizace vznikla sloučením divizí PSG (osobní počítače a notebooky) a IPG (tiskárny a zobrazovací zařízení).

Ředitelkou nově vzniklé divize PPS společnosti HP se stala Erika Lindauerová

Erika Lindauerová, která je absolventkou Univerzity Komenského v Bratislavě, dosud zastávala pozici ředitelky IPG pro Českou republiku a Slovensko. V HP působí již od roku 1997 a předchozí zkušenosti získala ve společnosti CHS Slovakia.

„Od sloučení PSG a IPG si slibuji především vytvoření divize, která bude efektivním způsobem čerpat vše pozitivní z obou předchozích jednotek, nabídne ucelená řešení zákazníkům a zjednoduší obchodování. Tím ještě více posílí současnou vedoucí pozici společnosti HP jak na trhu s výpočetní technikou, tak v prodeji tiskových řešení,“ říká Erika Lindauerová.

HP v současné době prochází řadou strategických změn iniciovaných výkonnou ředitelkou společnosti Meg Whitmanovou. Jejich cílem je zefektivnění vnitřních rozhodovacích procesů a následná investice uspořených prostředků do vývoje inovativních produktů.

HP posiluje svou pozici v Česku

Podle zveřejněných výsledků analytické společnosti IDC (podle studie IDC Quarterly PC Tracker CY 2011) společnost HP v loňském roce potvrdila svou pozici jedničky na českém trhu.

Téměř každý čtvrtý prodaný počítač či notebook nesl logo HP, v segmentu firemních notebooků byl podíl HP celých 41,8 %. Podle aktuálních výsledků (podle studie IDC Quarterly PC Tracker Q1/ 2012) tento trend přetrval i v prvním čtvrtletí roku 2012, kdy společnost HP v celkových prodejích osobních počítačů zvýšila svůj podíl na 25,2 % a v segmentu firemních notebooků na 42,7 %. Za tímto úspěchem stojí zejména široké produktové portfolio a vyvážený obchodní model rozložený mezi segment domácností, malých a středních firem i velkých korporací či státní správy.

HP je jedničkou i na trhu s tiskárnami, a to jak inkoustovými, tak i laserovými (v prvním čtvrtletí 2012 podle studie IDC Quarterly Printer Tracker Q1/CY12). V inkoustovém tisku HP orientuje svoji strategii především na prodej modelů střední a vyšší třídy. Zákazníci preferují zejména multifunkční zařízení s wi-fi připojením a oboustranným tiskem. V této oblasti HP klade velký důraz na obchodní spolupráci s retailovými řetězci s přidanou hodnotou.

HP umí zákazníkovi nabídnout kompletní řešení, a to například v podobě zajímavé kombinace tiskárny a notebooku. Přestože trh s inkoustovými a laserovými tiskárnami v České republice klesá, společnosti HP se přesto daří v těchto segmentech postupovat strategicky a zachovat si prvenství v tomto segmentu. Současný podíl HP na českém trhu s tiskárnami dosáhl v prvním čtvrtletí tohoto roku 40 % v počtu kusů.

Pro další posílení své tržní pozice společnost intenzivně investuje do vývoje nových produktů. V nejbližších týdnech zahájí na lokálním trhu prodej nových Ultrabooků HP Envy a HP Spectre XT Pro, které doplní úspěšný firemní Ultrabook Folio13, který se nově prodává i v české lokalizaci. HP kontinuálně představuje i nové inkoustové a laserové tiskárny určené jak pro domácí, tak firemní klientelu.

Tiskové zprávy

Diskuse