Technologie HP rozhýbaly Madagaskar 3

4. 7. 2012 21:00    Rubrika: Tiskové zprávy

Technologie HP pomohly animátorům studia DreamWorks při vytváření jedinečných vizuálních efektů v dalším pokračování hitové filmové série Madagaskar. Je to vůbec poprvé, kdy budou moci diváci tento film shlédnout v 3D kvalitě. Původní snímek měl premiéru v roce 2005 a spolu s pokračováním z roku 2008 vydělal celosvětově 1,1 miliardy amerických dolarů.

Technologie HP rozhýbaly Madagaskar 3

Studio DreamWorks využilo technologickou platformu od HP, jejíž součástí byly produkty HP Converged Infrastructure, pracovní stanice řady HP Z, HP síťová a serverová řešení a zdroje pro renderování obrazu, které zajišťují bezprecedentně hluboký a prokreslený detail.

„U všech filmů je naším cílem posunout hranice kreativity ještě o kus dále, aby byl příběh pro diváky ještě o něco více živější a reálnější,“ komentuje Ed Leonard, technický ředitel společnosti DreamWorks Animation. „Technologie od HP našim grafikům umožňuje stále posouvat hranice a vytvářet z trojrozměrné animace ten nejsilnější prožitek.“

Studio DreamWorks Animation spoléhá na technologii od HP ve všech fázích produkčního cyklu – od rutinních úkolů až po nejdetailnější animaci vybraných scén a zpracování obrovských objemů dat při renderování. Řešení od HP již mnoho let hrají ústřední roli v animačních úspěších DreamWorks, zejména v podobě filmů Shrek, Jak vycvičit draka, Kung Fu Panda, Kung Fu Panda 2 a Kocour v botách.

Při tvorbě filmu Madagaskar 3 studio využilo několik technologií od HP, například:

  • Více než 200 vysoce výkonných pracovních stanic HP Z800 pomohlo vytvořit na detail velmi složitá, organická prostředí, která by bez těchto pracovních stanic s vícejádrovými procesory určitě neexistovala. Pracovní stanice sloužily animátorům při navrhování všech objektů a postav – od ‚zoosterů‘ až po digitální efekty typu požárů a detailů davových scén.
  • Technologie HP DreamColor byla nasazena v produkční fázi filmu pro přesné konzistentní barvy ve všech médiích – na tištěných materiálech, obrazovce i na plátně.
  • HP ProLiant BL460c blade je technologie, která ve čtyřech serverových farmách pro renderování v USA a v Indii dodávala produkci filmového projektu klíčovou počítačovou kapacitu. Tzv. blade servery zpracovaly za více než 66 milionů renderovacích hodin neuvěřitelných 200 terabytů dat.
  • Síťová řešení od HP, včetně síťových přepínačů řady HP 12000, 5800 a 6120, HP Networking Intelligent Management Center a HP Intelligent Resilient Framework, zajistila výrazně vyšší síťový výkon, který byl však řízen napříč celým 10G WAN/LAN síťovým prostředím pomocí jednoduchého, integrovaného rozhraní. Díky datovému úložišti HP IBRIX X9720 Network Storage System mohlo studio zpracovat náročné požadavky na nestrukturovaná data a umožnit budoucí růst kapacity.
  • Služba HP Enterprise Services Flexible Hosted Rendering poskytla studiu vysoký procesorový výkon s dynamickou kapacitou ‚on demand‘ pro současnou produkci více počítačově animovaných filmů. V průběhu produkčního cyklu bylo již 12 % filmu Madagaskar 3 renderováno v cloudu.
  • DreamWorks Animation také využívá řízené služby tisku HP Managed Print Services (MPS), díky nimž při produkci filmu Madagaskar 3 snadněji řídilo své tiskové úlohy a produktivitu tisku. Díky HP MPS studio DreamWorks Animation transformuje papírové pracovní procesy a snižuje tak odpad i náklady a zvyšuje produktivitu svých týmů.

„Výkon pracovních stanic HP Z je motorem kreativního génia studia DreamWorks a pomáhá zprostředkovat poslední vymoženosti počítačové animace divákům na celém světě,“ uvedl Jeff Wood, vicepresident divize Worldwide Marketing, Commercial Solutions Business Unit společnosti HP. „HP je tradičním dodavatelem produktů a služeb pro profesionály z oblasti médií a zábavy. S partnery jako DreamWorks dlouhodobě spolupracujeme, poznáváme potřeby tohoto segmentu a integrujeme je do našich převratných technologických inovací budoucnosti.“

Zajímavosti o filmu Madagaskar 3

  • Ve velkolepé cirkusové scéně naleznete největší a nejdetailněji vykreslený dav v historii všech projektů DreamWorks – více než 5 tisíc postav. Ve stejné scéně ‚hrají‘ i různé speciální efekty, včetně mlhy, jisker, záře, ohně a deště. Renderování této scény si vyžádalo 1,6 milionu hodin.
  • Scéna ‚flashback do minulosti‘ obsahuje velké ohňové efekty a detailní davové scény. Renderování si vyžádalo 2,8 milionu hodin.
  • Ve scéně ‚dobíhání vlaku‘ je do vzduchu vyhozeno skoro 1 200 euro.
  • Panorama Manhattanu původně nemělo obsahovat novou budovu World Trade Center — grafik studia DreamWorks z New Yorku, který šel kolem nedokončené budovy, požádal, zda by v animovaném filmu nemohla být ‚zvěčněna‘ její nádherná architektura už jako hotová stavba.
  • Řasy postavy Gia mohou být rozhýbány v 96 směrech.
  • Alex má více než 2 000 ovládacích prvků – animátoři ho mohou nastavit skutečně do každé myslitelné pózy.
  • Každá postava v davových scénách mohla mít až tři těla, šest hlav a různé kostýmy; dohromady se jednalo o více než 19 milionů unikátních kombinací. Pro srovnání: celá metropolitní oblast New Yorku loni dosáhla právě počtu 19 milionů obyvatel.
  • Ve scéně ‚Monako‘ je 2 393 budov ze 42 různých modelů, z nichž většina mohla mít až tři podoby. Mnoho budov mělo na střeše ještě další objekty (židle, keře, truhlíky a další struktury).
Tiskové zprávy

Diskuse