Policie ČR nakoupila nová záznamová zařízení hovorů pro krajská operační střediska

29. 10. 2014 19:35    Rubrika: Tiskové zprávy

Pardubická společnost RETIA dokončila technickou reorganizaci záznamových systémů na všech krajských operačních střediscích Policie ČR a zároveň implementovala záznamový systém ReDat. V každém kraji došlo ke sloučení několika okresních pracovišť v jedno krajské. „Mělo by dojít k zefektivnění práce se záznamy a zároveň ke snížení provozních nákladů,“ prohlásil Jiří Kristek, člen představenstva RETIA. Podle Kristka realizací projektu dochází k zajištění jednotné úrovně poskytované veřejné služby a vzájemné interoperability základních složek IZS. Celková hodnota zakázky byla 35 miliónů korun. Systém ReDat se využívá nejen k digitálnímu záznamu a archivaci hovorů, ale také k analýze hlasu v reálném čase.

Policie ČR nakoupila nová záznamová zařízení hovorů pro krajská operační střediska

Technická reorganizace krajských operačních středisek byla provedena v rámci projektu Technologie pro operační řízení operačních středisek Policie ČR, Integrovaného operačního programu a byla financována z Evropských fondů. Podle Jiřího Kristka z RETIA tak Policie ČR získala moderní nástroj pro digitální záznam všech uskutečněných hovorů na tísňové linky, který může v budoucnu nadále rozšiřovat o další moduly, jako je například analýza hlasu volajícího nebo rozpoznání emocionálního stavu volajícího.

Rozvoj informačních technologií ve veřejné správně je jednou z priorit pro správné nastavení všech procesů. Díky systému ReDat má Policie ČR na všech operačních střediscích špičkovou technologii, která dokáže zaznamenat nejen všechny hovory v digitální formě, ale dokáže v nich také velmi rychle vyhledávat, třídit je nebo analyzovat. „Jednotlivé instalace se skládají ze dvou robustních záznamových systémů a dvou softwarových aplikací ReDat eXperience. Záznamy jsou komparovány a dále propojeny s IS JITKA,“ vysvětluje detaily Luboš Petrovický, obchodní manažer RETIA.

Řešení ReDat zabezpečuje nahrávání veškeré komunikace v rámci operačního řízení (telefonie ze všech směrů, radioprovoz, hlasové vstupy, příjem tísňových hovorů). V každé lokalitě je instalována hybridní záznamová jednotka a aplikační nástavba v redundantním zapojení. V rámci složky je řešena i funkce centrálního přístupu s vlastní uživatelskou databází, centrální diagnostikou, historií a statistiky se správou přístupu.


| Diskuse | Tiskové zprávy
Sdílej: