Toshiba představuje nový průzkum v příručce ‘Make IT Work’ určené pro CIO
23. 5. 2016 18:30 Rubrika: Tiskové zprávy
Společnost Toshiba Europe GmbH odhaluje, že klíčovými oblastmi investic IT oddělení evropských společností budou v tomto roce oblasti zabezpečení dat (54%) a nová řešení založená na cloudu (52%). Tyto poznatky zjistila Toshiba na základě výsledků nové studie, na které se podílelo 400 vedoucích IT pracovníků s rozhodovacími pravomocemi ze středních a velkých firem z Velké Británie, France a Německa.
Toshiba zadala výzkum společnosti ICM Unlimited, která se zabývá nezávislými průzkumy trhu. Výsledek zdůrazňuje výzvy, kterým čelí IT zaměstnanci v souvislosti s používáním různých zařízení a vzestupem internetu věcí (IoT) a ukazuje, jak tyto trendy ovlivňují očekávání zaměstnanců a vedení společností. Výzkum se zabýval od problematiky správy softwarových upgradů, které respondenti z Velké Británie (36%) a Německa (39%) označili za jejich největší problém při správě více zařízení až po ochranu byznysu před bezpečnostními hrozbami, které mohou vzniknout na některém z přístupových bodů, jejichž počet se neustále zvyšuje.
Více zařízení než kdy dříve se dnes může připojovat k firemním datům. 62% zaměstnanců napříč zeměmi používá k práci pomocí vzdáleného přístupu svá osobní zařízení zahrnující smartphony (42%) a tablety (31%). Podniky proto právem považují řešení bezpečnosti za klíčovou prioritu.
Výsledky také ukazují, že větší množství hrozeb pro IT bezpečnost vede podniky k častým revizím – 60% oslovených podniků upravuje svoji bezpečnostní strategii minimálně jednou ročně. Každý pátý dotázaný seniorní IT pracovník ve Velké Británii a Německu vidí externí kybernetické útoky jako největší ohrožení firemní bezpečnosti, zatímco viry (22%) jsou klíčovým důvodem k obavám ve Francii.
Za účelem zachování rovnováhy bezpečnosti a umožnění používání nejrůznějších zařízení zaměstnanci je nutné nepodcenit rozhodování při nákupu IT vybavení. Nejčastěji (41%) si v oblasti IT zaměstnanci stěžují na krátkou výdrž baterie zařízení. To naznačuje, že podniky musí investovat do produktů, která jsou určena k byznysovému použití, jako například Portégé Z20t-C, která nabízí výdrž baterie až 17 hodin.
Mezi klíčové priority investic v IT patří také cloudová řešení, která společnostem pomáhají udržet náskok před konkurencí díky jednoduššímu managementu dat, dokumentů a aplikací, které používají zaměstnanci na svých zařízeních. Díky cloudu lze využívat IT prostředky v podnikání podle potřeb a růstu byznysu.
Další výsledky výzkumu včetně doplňkového komentáře jsou obsaženy v příručce ‘Make IT Work’, která je představena v celé Evropě. Příručku je možné získat na webových stránkách ‘Make IT Work’. Poskytuje pomoc k řešení klíčových problémů, kterým v současné době čelí vedoucí IT pracovníci. Příručka je rozdělena do kapitol, které jsou odrazem základních pilířů firemních produktů Toshiba a věnuje se oblastem bezpečnosti, spolehlivosti, propojitelnosti, výkonu a správy.
Neil Bramley, B2B PC Business Unit Director společnosti Toshiba Europe říká: „Technologické inovace pokračují v oblasti propojování profesionálních a soukromých světů. To umožňuje vysokou efektivitu. Seniorní IT odborníci napříč Evropou si však uvědomují, že tyto technologie musí být implementovány způsobem, který je zvládnutelný a zajišťuje spolehlivé, bezpečné a konzistentní propojení.”
„81% seniorních IT pracovníků vnímá zabezpečení dat jako klíčovou prioritu v oblasti nákladů na IT vybavení. Kybernetické útoky jsou vnímány jako velká hrozba pro firemní bezpečnost. Nyní je důležité, aby IT týmy jednaly podle svých vlastních uvažování a slov,” dodává Neil Bramley. „Náš výzkum odhaluje, že neautorizované využití IT systémů a řešení je ve firmách častou praktikou a zdrojem těchto přístupů jsou nejčastěji zaměstnanci IT oddělení (41%). Doufáme, že naše příručka pomůže k tomu, aby IT pracovníci lépe porozuměli potencionálním úskalím a slabým stránkám v jejich procesech a infrastruktuře.“
Nová příručka a studie jsou pokračováním pan-evropské kampaně Toshiba ‘Make IT Work’, která odstartovala v únoru tohoto roku spolu s výrobou nové řady byznysových mobilních zařízení, která zahrnují notebooky Portégé Z20t-C, Z30-C a Tecra A40-C. Kampaň je podporována investicí přes 1 milion € a potvrzuje závazek Toshiby k B2B trhu středních a velkých společností.