RECENZE: HP EliteBook x360 1030 G3 - 13'' konvertibilní notebook pro vrcholové managery na cestách

22. 2. 2019 06:20    Rubrika: Recenze    Autor: Tomáš Valenta

Klávesnice a ovládací prvky

Notebook obsahuje pro HP klasickou klávesnici, která příliš nepřekvapí, pokud jste v posledních letech měli notebook této značky. Šestiřadá klávesnice se vyznačuje tvrdším mechanismem s relativně vysokým stiskem a tvrdým dorazem. Právě tvrdší dorazy mohou být trochu nepříjemné, pokud nejste zdatní ve psaní všemi deseti prsty a tím pádem do klávesnice více "mlátíte". Vyšší odpor kláves při stisku zvyšuje jistotu psaní, klávesnice nemá "gumovou" mechaniku. Stisk kláves notebook vždy rozezná zcela bez chyb. Zvuk klávesnice je klapavý a relativně hlučný, určitě se nejedná o etalon tichosti, je ale bez problémů snesitelný a neotravuje.

Poznávacím znakem pro HP jsou sdružené kurzorové klávesy, na které si lze ale bez problémů zvyknout a procházení buněk v Excelu nebude činit větší potíže (klávesy pro pohyb nahoru a dolů jsou tvarovány tak, aby byly od sebe hmatově rozeznatelné). Klávesnice obsahuje numerický blok v písmenové části i režim Fn lock, který přepne výchozí nastavení horní řady kláves z rychlých zkratek (ovládání zvuku, jasu...) na F1, F2 atd. bez nutnosti přepínání v BIOSu. V horní řadě kláves najdete kromě ovládání jasu, zvuku a bezdrátových sítí také klávesu pro aktivaci režimu HP Sure View (obrazový filtr soukromý) či klávesy pro přijmutí/odmítnutí příchozího hovoru. Pokud jste zvyklí mít v levém spodním rohu klávesnice klávesu Fn namísto Ctrl, toto nastavení naleznete v BIOSu.

Klávesnice je podsvícená, sílu světla lze regulovat na dvou úrovních. Pokud se od notebooku trochu opřete dozadu, je patrné typické prosvítání světla spod kláves.

Pod klávesnicí se nachází poměrně velký touchpad s rozměry 110 x 60 mm se skleněným povrchem. Reaguje přesně a rychle, nezaznamenal jsem žádná zpoždění. Touchpad má integrované tlačítko, které je možné stisknout asi ve 3/4 jeho plochy (vyjma oblasti podél horní strany touchpadu).