RECENZE: Acer Swift 7 (SF714-52T) - 14'', tenký, lehký a tichý notebook pro nejnáročnější cestování

3. 9. 2019 06:20    Rubrika: Recenze    Autor: Tomáš Valenta

Neustálý technologický pokrok ruku v ruce se zmenšováním komponent přináší stále tenčí a lehčí zařízení. Acer Swift SF714-52T ukazuje, jak by mohly vypadat notebooky budoucnosti pro uživatele, požadují maximální mobilitu a potrpí si na design a vysokou reprezentativnost.

Acer Swift 7 (SF714-52T) - 14'', tenký, lehký a tichý notebook pro nejnáročnější cestování

Základní popis

Acer Swift 7 SF714-52T je notebook klasické konstrukce. Na první pohled zaujme svými proporcemi. Výrobci se podařilo vměstnat 14palcovou obrazovku do těla o rozměrech 318 x 192 mm. Pro srovnání uvádím, že taková plocha by byla ještě před lety typická spíše pro zařízení s 12,5palcovou obrazovkou. Plocha notebooku vlastně přesně kopíruje fyzické rozměry vlastní obrazovky. I proto se notebook v ruce jeví nezvykle široký. Výška notebooku činí 10,5 mm, čímž připomíná spíše ne příliš staré smartphony. Notebook je v rukou také nadstandardně lehký (848 g). Na časté přenášení má tak ty nejlepší předpoklady: na stolečku v letadle nezabere příliš místa, v příručním zavazadle nebude znamenat cenné stovky gramů navíc, v brašně ani v batohu o něm nebudete ani vědět. Asi nejlepší přirovnání vymyslela má přítelkyně, která Acer Swift 7 přirovnala k sešitu do školy. Proporcemi je to fakticky trefné přirovnání.

Tělo notebooku je celé z hořčíku. Víko obrazovky je o něco silnější, také díky lesklému dotykovému sklu, takže slouží jednak jako výztuž pro obrazovku, jednak zpevňuje notebook ve zkrutu, když je zavřený. Pracovní plocha okolo klávesnice a spodní kryt základny jsou rozvněž z magnézia. Víko obrazovky i plocha kolem klávesnice mají matný povrch s jemným finišem, který je hebký na dotek. Základna notebooku působí bytelně, pokud ale na plochu okolo klávesnice vyvinete trochu větší tlak, dochází k mírnému prohýbání.

Panty obrazovky se nachází po stranách základny. Mají jasný a plynulý chod, jak se na zařízení nejvyšší třídy sluší a patří. Umožňují vyklopení displeje až do úhlu 140 °. Obrazovku drží v zavřeném stavu dvojice magnetů v předních rozích základny. Otevření notebooku vyžaduje trošku cviku, velmi tenké zařízení totiž není pořádně za co přidržet u stolu. Nápomocný je zobáček ve víku obrazovky. Výrobce myslel i na detaily a rohy pracovní plochy opatřil malými gumovými podložkami pro pro hladké dovření notebooku.

Na test jsem obdržel zařízení v tmavě hnědé barvě s jemnou lesklou metalízou (dle označení výrobce černá). Notebook je na trhu k dostání ještě v bílém provedení. Testovaná tmavě hnědá se mi osobně velmi líbí, konzervativní černá by ubírala eleganci a dělala notebook méně zajímavý. Acer Swift 7 sklidil překvapivou vlnu zájmu všude, kde jsem ho ukázal, a líbil se, což se rozhodně o všech noteboocích, které testuji, říct nedá.

Stranou konektivity je výčet poměrně krátký. Na levém boku notebooku se nachází pouze 3,5 mm jack pro připojení sluchátek či reproduktorů, na pravém boku nalezneme dvojici USB 3.2 type-C s podporou Intel Thunderbolt. Externí obrazovku lze připojit také skrze USB přes rozhraní DisplayPort. Žádné další konektory ani sloty na těle notebooku nehledejte. Pokud mimo kancelář potřebujete pracovat s více zařízeními, budete si s sebou muset nosit redukci. Ta je naštěstí součástí balení, a obsahuje kromě jednoho USB type-C ještě HDMI a klasické USB (typ A).

Bezdrátová konektivita Wi-Fi a Bluetooth je řešena skrze síťovou kartu Intel AX200 (802.11 a/b/g/n/ac). LTE modul už Acer do notebooku nevměstnal.

V ceně notebooku je i originální kožené pouzdro Acer, přímo určené k modelu Swift 7. Matně hnědá barva s hladkou povrchovou úpravou (nappa) má světle hnědé prošívání a s notebookem velmi dobře ladí. Zevnitř je pouzdro fleesové. Vrchní strana pouzdra se zavírá magnetem. Na zadní straně je navíc praktická kapsička na přiložený USC-C dongle. Jedinou drobnou vadou na kráse je paradoxně kapsa na zadní straně: s vloženým donglem se pouzdro s notebookem na stole kývá.